شناسهٔ خبر: 52096516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا: مذاکرات برجام در نقطه حساسی قرار دارد

آنتونی بلینکن در نشستی خبری اعلام کرد که مذاکرات وین اکنون در نقطه حساسی قرار دارد و زمان برای رسیدن به توافق محدود است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با آنالنا بائربوک، همتای آلمانی خود درباره مذاکرات وین گفت: «ما می‌توانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم و موفق بشویم. اما زمان در حال سپری شدن است. اگر در هفته‌های آینده توافقی حاصل نشود، بازگشت به برجام برای ما غیرممکن خواهد بود. این فرصت برای حل پرونده هسته ای ایران محدود است. ما بر اهمیت بازگشت ایران و تعهد به برجام تاکید می‌کنیم.»

وزیر خارجه آلمان نیز با اشاره به مذاکرات وین، اظهار کرد: «ما خواستار پیشرفت فوری در مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران هستیم؛  در‌های حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران در حال بسته شدن است.»

بلینکن در ادامه به افزایش تنش‌ها بین روسیه و غربی‌ها پرداخت و مدعی شد: گفت‌وگو‌ها با متحدان اروپایی در تلاش برای تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مسئله اوکراین ادامه دارد. روسیه در صورت اتخاذ هرگونه اقدام خصمانه علیه اوکراین با عواقبی جدی روبرو خواهد شد. ما روی همه سناریو‌ها کار می‌کنیم و یک پاسخ هماهنگ را آماده می‌کنیم. مهم نیست روسیه چه راهی را انتخاب کند، آمریکا و متحدانش متحد خواهند شد.

آنالنا بائربوک، نیز ضمن اعلام موافقت با واشنگتن در ترغیب روسیه به کاهش فوری تنش‌ها در اوکراین، گفت: «من قصد دارم به زودی با وزیر امور خارجه فرانسه به اوکراین سفر کنم. ما در حال هماهنگی با متحدان خود برای اعمال تحریم‌های موثر علیه روسیه هستیم.»

او همچنین مدعی شد که فرصت حل و فصل پرونده هسته ای ایران رو به پایان است.

گفتنی است هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است و به گزارش نشریه وال‌ استریت ژورنال، خواسته اصلی ایران تعهد قانونی برای اجرای توافق و لغو تحریم‌های پسابرجامی است.

انتهای پیام/

نظر شما