شناسهٔ خبر: 52096420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازی با فجر سخت تر از گل گهر است

الهامی: درخواست از رییس جمهور؛ دیگر راهی نداشتیم!

تیم نساجی با شکست تیم گل گهر در استادیوم امام رضای مشهد با نتیجه 3-1 دست به کار بزرگی زد و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه مصاحبه ای با ساکت الهامی سرمربی این تیم انجام دادیم. با این توضیح که نساجی در لیگ برتر هم ارایه گر نمایش های خوبی در برابر حریفان بوده و در پایان دور رفت با 20 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت و بر خلاف فصل قبل دیگر برای ماندن در جدول بازی ها بازی نمی کند. این تیم با توجه به فاصله کم با تیم های بالا سر خود در صورت ادامه این روند حتی می تواند به تیم های مدعی نزدیک شود. 

 

*آقا ساکت؛ کمتر کسی فکر می کرد نساجی با این نتیجه گل گهر را شکست دهد؛ چطور موفق به انجام این کار شدید؟ 
شاید این طرز تفکر طبیعی بوده باشد. به این خاطر که گل گهر از نظر من چه از نظر فردی و از نظر تیمی یک تیم خوب است و پر افتخارترین مربی  لیگ برتر را در اختیار دارد. آقای امیر قلعه نویی که از نظر من جدا از پرافتخارترین مربی لیگ برتر مربی باهوشی است. اما با احترام به گل گهر و امیر قلعه نویی من به پیروزی تیمم در بازی با گل گهر ایمان داشتم و برای رسیدن به این مهم تمرین کردیم و خوشبختانه بازیکنان در زمین با همه توان و انگیزه نکاتی را که تمرین کرده بودیم پیاده کردند و برنده شدیم. خوشبختانه بازیکنانی که روی نیمکت هم بودند بعد از ورود به زمین ماموریت خود را به خوبی انجام دادند و خدا را شکر برنده از میدان خارج شدیم. 

 

 

 

 

 

 *تیم شما 8 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام حذفی نباخته است؛ آیا این به خاطر ارایه تفکر دفاعی تیمتان بوده است؟ 
به هیچ وجه. متاسفانه بازی ما با گل گهر پخش نشد. اما دست کم شما دیدید ما در استادیوم آزادی در برابر تیم  های استقلال و پرسپولیس رو به جلو فوتبال کردیم. در برخی از بازی هایی که نباختیم شایسته برد بودیم. نمونه اش در بازی با نفت مسجد سلیمان. در بازی با تراکتور اگر از ضد حملات بهره می بردیم می توانستیم برنده از میدان خارج شویم. خب در فوتبال این طور نیست که در همه دقایق بازی شما در حمله باشی. همه حریفان در حمله توانمند هستند و زمانی که حمله می کنند و شما باید دفاع کنی تا آسیب نبینی. اما استراتژی ما در همه بازی ها حتی در مصاف با تیم های مدعی ارایه فوتبال رو به جلو است. ما تلاش می کنیم تاکتیک خود را به حریف دیکته کنیم اما خب طبیعی است در برخی از دقایق بازی موفق به انجام این کار نشویم. در چنین دقایقی باید دفاع کنیم. اما من به عنوان سرمربی تیم صادقانه به شما می گویم هدف ما ارایه فوتبال با کیفیت و نمایشی در خورشان فوتبالدوستان مازندرانی است و چنین فوتبالی به یک زمین خوب نیاز دارد.اینکه 10 هفته نباخته ایم زیاد برای ما اهمیت ندارد. اهمیت این است که بهتر فوتبال کنیم.

 

*با این روند و با توجه به فاصله کم امتیازی با تیم های بالای جدول آیا برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می جنگید؟ 
باور کنید این موضوع برایم اهمیتی ندارد. الان مهمترین موضوع برای من بازی با فجر سپاسی است. مسابقه ای که حتی به اعتقاد من سخت تر از بازی با گل گهر برای ما است. به این خاطر که در خانه حریف بازی می کنیم و زمین کیفیت خوبی ندارد و به طور حتم می خواهد برای تغییر وضعیت به منظور کسب سه امتیاز بازی کند. همه این ها به کنار؛ اینکه فجر سپاسی یک تیم خوب با یک مربی خوب است و به اعتقاد من در جدول رده بندی پیشرفت خواهد کرد. من در زندگی هم این طور هستم. سعی می کنم در لحظه ای که در آن قرار دارم زندگی کنم و کار خود را به خوبی انجام دادم. الان وظیفه من و بازیکنان خوب تمرین کردن برای بازی با فجر سپاسی است و نه چیزی بیش از این. اما صادقانه می گویم هر روز با انگیزه بیشتری نیست به دیروز در تمرین حاضر می شوم و دوست دارم بازیکنانم موفقیت های بیشتری را تجربه کنند. تنها و تنها به این خاطر که بازیکنان شایسته ای هستند. هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی. همین جا از تک تک بازیکنانم چه باتجربه ها و چه کوچک تر ها تشکر می کنم. این بازیکنان هستند که موجب می شوند من تبدیل به مربی بهتری شوم.

 

 

 

 


*چند روز پیش همه بازیکنان نساجی در استوری خود از رییس جمهور برای ترمیم چمن استادیوم شهدای ساری استمداد طلبیدند. حتی شما! 
بله. این تنها راه باقی مانده برای ما بود که مظلومیت خود را فریاد بزنیم. نه به عنوان سرمربی نساجی بلکه به عنوان کسی که سال های سال در ورزش است یک سوال دارم؟ آیا حق استان پهناور مازندران که حق بزرگی بر گردن ورزش دارد یک استادیوم مناسب بازی لیگ برتر نیست؟ ما هر هفته در سفر هستیم. آنهم در روزهایی که بازی ها به صورت فشرده برگزار می شود. نمی خواهم بگویم هیچ اقدامی نشده است. مدیران در تلاش هستند استادیوم شهید وطنی را برای میزبانی از بازی های نساجی آماده کنند اما آنطور که به ما گفته اند سرعت نباید فدای کیفیت شود و استادیوم فصل بعد برای میزبانی از بازی های نساجی آماده خواهد شد. ما هفته هاست بازی های خود را به بیرون از استان انتقال داده ایم که مدیران وقت پیدا کنند چمن رولی جدید در استادیوم شهدای ساری کاشت کنند اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و حتی در یکی از خبرگزاری ها خواندم که با این اقدام مخالفت شده است! من تصور می کردم چون نساجی یک تیم محبوب در استان مازندران است و با پیروزی اش مردم یک استان شاد می شوند و به خود می بالند همزمان با پایان بازی لیگ برتر در فصل گذشته عملیات بازسازی در استادیوم شهید وطنی را آغاز می کنند و با چند شیفت کار استادیوم را برای میزبانی از بازی های نساجی آماده می کنند. یا به سرعت چمن رولی جدید در استادیوم شهدای ساری کاشت می کنند. اما گویی این فقط یک تصور است و واقعیت چیز دیگری است. نه بازسازی استادیوم شهید وطنی به پایان رسیده و نه چمن استادیوم شهدای ساری عوض شده و ما هم چنان باید خانه به دوش باشیم. فردا اگر اعلام شود بازی ها با تماشاگر برگزار می شود تماشاگران ما باید به کدام استادیوم بیایند؟ به همین خاطر از رییس جمهور تقاضا کردیم با توصیه به مدیران به خواسته های ما توجه کنند. من فردا شاید در نساجی نباشم اما خطاب به مدیران مازندران می گویم شاکر باشند که در استان کسی آمده مثل حدادیان که تیم را به بهترین شکل اداره می کند و حتی یک ریال کمک دولتی هم دریافت نمی کند و باید یار یاور چنین آدم هایی بودند که سالم تجارت می کنند و از راه حلال هزینه های تیم را پرداخت می کنند. شاید که باید تیم برای امرار معاش محتاج ارگان های دولتی بود. این طور بهتر به خواست هایشان توجه می کردند. چه افتخاری برای مدیر بالاتر از خدمت به مردم و چه خدمتی بهتر از  خدمت به نساجی. تیمی که میلیونها طرفدار در استان دارد. دیگر بهتر است حرفی  نزنم. موضوع دیگر لوث شده و حرف ها به دفعات زده شده است.

نظر شما