شناسهٔ خبر: 52096311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مردم شادگان خواستار توسعه طرح فولاد شادگان شد

درخواست برای توسعه طرح فولاد شادگان در حالی است که پیشتر هشدار‌هایی در خصوص خطرات محیط زیستی این طرح در این منطقه داده شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حجت الاسلام مجید ناصری نژاد می‌گوید: شادگان یک شهرستان محروم است که قبلا جمعیت بسیاری داشت، اما به دلیل مشکلات ناشی از عقب ماندگی، جمعیت آن کاهش یافته لذا ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان ضروری است.

او افزود: جوانان شادگان برای اشتغال با مشکلات زیادی مواجه هستند و «دشمن» هم از این فرصت استفاده می‌کند تا از جوانان سو استفاده کند.

ناصری نژاد از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان طرح توسعه مجتمع فولاد شادگان را به عنوان یک فرصت در منطقه پیگیری کنند.

ناصری نژاد همچنین با بیان اینکه بسیاری از جونان شادگان به امید یافتن شغل از این شهرستان کوچ کرده اند گفت: حاشیه شهرستان‌ها پر از جوانان بیکار شادگانی شده که به دنبال شغل هستند.

ناصری نژاد در خاتمه بر اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد شادگان تاکید کرد.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت‌های ویژه‌ای دارد.

اما یک استاد دانشگاه شهید چمران اهواز پیشتر گفته بود که فولاد شادگان تنها خطرات زیست محیطی در این منطقه را در پی دارد.

او گفت: با توجه به محرومیت شادگان و توسعه نیافتگی در برخی حوزه‌ها از جمله آموزشی، صنایع ناچار به استخدام نیرو‌های غیر بومی هستند.

توسعه نامتوازن نیز در برخی مناطق از جمله بندر ماهشهر همین مسئله را به اثبات رسانده و با توجه به توسعه نیافتگی ماهشهر در حوزه آموزشی و عمل نکردن پتروشیمی‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی، ناچار به استخدام نیرو‌های غیر بومی شده اند.

بعلاوه بر اساس طرح آمایش سرزمینی استان خوزستان، شادگان مناسب توسعه اقتصاد دریا محور است.

انتهای پیام/ن

نظر شما