شناسهٔ خبر: 52096282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

اجرای سند تحول را در آموزش و پرورش اجرایی کنید

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اجرای دقیق، نظارت بر نحوه اجرا و راستی آزمایی فرایند تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش بسیار مهم و مورد نیاز دانست.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حجت الاسلام  مصطفی محامی  در دیدار سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: آموزش و پرورش دستگاهی حساس، مهم، تأثیرگذار و زیربنایی در رشد فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی آحاد جامعه است و فرزندان ما شخصیت علمی، بینشی و فرهنگی خود را در آموزش و پرورش کامل می‌کنند.

امام جمعه زاهدان می گوید: پایه‌گذاری صحیح و مناسب مبانی اعتقادی راه را برای تحقق آینده‌ای روشن و امیدوارکننده هموار می‌کند بنابراین مسئولین این دستگاه مهم، باید این مسیر را به درستی ریل‌گذاری کنند.

  محامی با اشاره به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضاها، تجهیزات و بخش سخت‌افزاری  گفت:  با وجود گستردگی جغرافیایی سیستان‌وبلوچستان کار در آموزش و پرورش سخت‌تر می‌شود.

نماینده  ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید با حرکت جهادی، همت بلند و مضاعف تلاش کنیم و در این جهت نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه مسئولین در مرکز کشور هستیم.

  محامی توسعه کمی و ارتقاء کیفی دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیرو را مورد تاکید قرار داد و گفت: از جمله راه‌های کاهش مشکلات در حوزه آموزش و پرورش جذب حداکثری اعتبارات دولتی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش مردمی به ویژه خیرین در مسیر توسعه فضا‌های آموزشی و جذب حداکثری نیرو در راستای تامین معلمان مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید
گلایه امام جمعه زاهدان از ضعف مدیریت در هزینه‌کرد اعتبارات تخصیص یافته

انتقاد امام جمعه زاهدان از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در بازار/ تعزیرات جلوی سودجویان را بگیرد

امام جمعه زاهدان: ائمه جمعه پناه مردم باشند

امام جمعه زاهدان با اشاره به کامل و جامع بودن مفاد سند تحول بنیادین، اجرای دقیق، نظارت بر نحوه اجرا و راستی آزمایی فرایند تحقق اهداف این سند را بسیار مهم و مورد نیاز دانست.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های پیش رو در برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را وجود کمیته مشترک همکاری‌های بین این دو بخش دانست و خاطر نشان کرد: در مسیر اجرایی شدن مصوبات این کمیته و پیاده شدن فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک بین این دو نهاد باید تلاش و همت صورت گیرد.

آیت‌الله محامی موضوع استقرار قرارگاه فرهنگی و تاثیرگذاری آن در بخش‌های مختلف جامعه را تبیین و تشریح نمود و اظهار داشت: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش در این قرارگاه با هدف پیگیری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کمیته مشخصی به دستگاه تعلیم و تربیت اختصاص یافته و تا کنون نیز شاهد برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در این راستا بوده ایم و در ادامه نیز با نگاهی که به برنامه‌های این قرارگاه وجود دارد باید در گام‌هایی بلند کار‌هایی فراتر از آنچه انجام شده عملیاتی شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به شرایط حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه‌ها و ابعاد مختلف بیان داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ تولد و رشد دانش آموزان را در کشور داراست به طوری که هر ساله بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه می‌گردد و پیش بینی می‌شود با این روند جمعیت دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۴ در استان بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر باشد.

حسنعلی میرعبدی ادامه داد: سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ساخت و ساز فضا‌های آموزشی در کشور را به خود اختصاص داده، اما هنوز هم کمبود فضا محسوس و نگران کننده و همینطور شرایط نیروی انسانی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی یکی از معضلات پیش رو است.

انتهای پیام/ع

نظر شما