شناسهٔ خبر: 52096052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرمت و بازسازی موزه قرآن و عترت ایرانشهر آغاز شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهرگفت: مرمت و بازسازی موزه قرآن و عترت و بیت مقام معظم رهبری در دوران تبعید از سوی رژیم ستم شاهی، در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۶٠٠ میلیون ریال آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رحمان ریگی  گفت: با توجه به کثرت علاقه‌مندان به بازدید از این موزه، رفع نواقص ساختمان و بالابردن استحکام این بنای ارزشمند تاریخی در دستور کار قرار گرفته بود که قرار است در فازهای مختلف و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه مرمت و بازسازی شود.

او می گوید: برای بازسازی و مرمت موزه قرآن و عترت ایرانشهر ۶٠٠ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به گفته او کار بازسازی و مرمت جداره‌های محوطه با ملات کاهگل انجام می‌شود و اقدامات دیگری از جمله عایق جداره‌های خارجی به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت با گرم‌تر شدن هوا نیز انجام می‌شود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر  گفت: «موزه قرآن و عترت در سال ۱۳۵۶ ساختمان محل سکونت مقام معظم رهبری در دوران اقامت اجباری بوده که ایشان از دی‌ماه سال ۵۶ تا شهریور سال ۵۷ در این ساختمان اقامت داشتند و در سال ۱۳۷۰ از سوی پرویز فاضلی مالک بنا، به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا شد.

ریگی می گوید: این بنا در سال ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۳۲۲ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما