شناسهٔ خبر: 52095436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عاقبت بازیکنان پرسپولیس و مصدومیت عیسی نگرانی هایی در پی خواهد داشت

کابوسی که گریبان‌گیر آل‌کثیر شد!

عیسی آل‌کثیر در جریان بازی مقابل پدیده دچار مصدومیتی شدید شد.

صاحب‌خبر -

از دست دادن بازیکنان مطرح پرسپولیس نظیر محمد انصاری به دلیل پارگی رباط صلیبی در سال های اخیر و در پی آن، اعلام مصدومیت عیسی آل کثیر از سوی دکتر حقیقت پزشک تیم پرسپولیس در۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، نگرانی زیادی مبنی بر سرانجام این مصدومیت و بازتوانی آل‌کثیر را درپی خواهد داشت.

محمد انصاری که زمانی مدافع محبوب برانکو در پرسپولیس به حساب می‌آمد، دردیدار مقابل کاشیما در فینال سال ۲۰۱۸ آسیا، دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شد. این مصدومیت علاوه بر آنکه او را ازترکیب اصلی پرسپولیس برای مدت زمان طولانی دورکرد، با توجه به آسیب مجددش در بازگشت او به تمرینات تیم، دیگر جایگاهی در ترکیب اصلی پرسپولیس نداشت.

نکته حائز اهمیتی که می توان به آن اشاره کرد، وجود وقفه ناکافی و بازتوانی غیر اصولی این بازیکن پس از عمل جراحی رباط صلیبی است. با توجه به آنکه انصاری تنها در طی ۷ ماه دو بار آسیب رباط صلیبی را تجربه کرده است، بنابراین می‌توان فرضیه نداشتن آمادگی کامل بازیکن برای ورود به تمرینات سنگین و تصمیم گیری زودهنگام بازگشت به ورزش را از سوی بازیکن و کادر پزشکی مطرح کرد.
به‌راستی که میتوان علت این تصمیم گیری عجولانه را محبوبیت بازیکن پرسپولیس در زمان مصدومیت و فشار های زیاد روانی از سوی هواداران و کادر تیم برای بازگشت به مسابقات و نگرانی های بازیکن از عدم اطمیان خاطر برای بازیابی جایگاه خود در بین هواداران و تیم دانست. با توجه به تحقیقات صورت گرفته از مجله معتبر السیلور و دیگر مقالات معتبر پزشکی ورزشی، تصمیم گیری برای بازگشت به ورزش و مسابقات به خصوص در آسیب های جدی نظیر پارگی رباط صلیبی بشدت حاعذ اهمیت بوده است و ریسک ۷۰ درصدی آسیب مجدد را تا ۱۲ ماه پس از عمل جراحی، می توان انتظارداشت.

در مقابل تمام این ابهامات می‌توان به مصدومیت ویرجیل فن دایک، مدافع میانی باشگاه لیورپول در اوکتوبر سال ۲۰۲۰ اشاره کرد که فارغ از غیبت او در بازی‌های چمپیونزلیگ، بازتوانی و بازگشت به ورزش او ۹ ماه به طول انجامید و در پاسخ به حواشی دوران نقاهتش پاسخ داد: "من یک ربات نیستم و بسیاری از بازیکنان این آسیب را به خوبی پشت سر گذاشتند و پس از بازیابی کامل بدنی به درخشش خود ادامه دادند".
گفتنی است؛ با توجه به مستندات و حقایق موجود در ارتباط با آسیب رباط صلیبی درتیم های لیگ برتر ایران، امیدواریم تصمیمات زودهنگام و اقدامات پزشکی غیر اصولی تحت فشار حواشی هواداران و تیم پرسپولیس، به پایان دوران ستاره محبوب این باشگاه نیانجامد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما