شناسهٔ خبر: 52095330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان:

هسته های مطالبه گری در شهرستان های همدان فعال می شوند

همدان- دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان گفت: اولین قدم این است که هسته‌های شهرستانی را در زمینه مطالبه گری فعال کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صبوری یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی که تاکید دارند که در حال حاضر کشور ما در جنگ اقتصادی قرار دارد و تمام شعارهای سال بر حول و محور مباحث اقتصادی زده شده است.

وی تاکید کرد: همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما دچار تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی شد و اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم که خوشبختانه در این مرحله نیز موفق بودیم.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان ادامه داد: بعد از فرمان رهبر انقلاب اسلامی که اعلام آتش به اختیار را اعلام کردند و متأسفانه هرساله نسبت به سال گذشته مردم ما نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظام دینی و دیوان سالار گله مند هستند و رهبر انقلاب در این موضوع مدام هشدار می‌دهند وارد عرصه مطالبه گری داد رسانه شدیم.

صبوری در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه مهمترین دستاورد این حوزه این است که بتوانیم این حوزه را به فن آوری مردمی تبدیل کنیم به گونه‌ای که همه مردم ما، خود به یک هسته اطلاعات مطالبه گر تبدیل شوند، تصریح کرد: به صورتی که از حلقه‌ها میانی که همان مردم هستند از هیأت مذهبی، مساجد، بسیج، محلات و در هر حوزه با هر توان در این حیطه وارد شود و نسبت به زندگی اجتماعی و سیاسی خود و اطرافیان کنشگر و دغدغه پیدا کنند.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان تاکید کرد: ما باید در عرصه‌های تخصصی نسبت به تمام مسائل ارزش قائل شویم و با توجه به ۱۷ عرصه‌ای که توسط این گروه شناسایی شده، کنش گر و فعالیت نمایند.

صبوری با بیان اینکه هرکس در هر عرصه تخصصی عفاف و حجاب، محیط زیست، مباحث اقتصادی، رفع موانع تولید، ناهنجاری‌های اجتماعی، اشتغال و انواع دیگر می‌تواند ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: اولین قدم این است که هسته‌های شهرستانی را فعال کنیم.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان تصریح کرد: از تمام شهرستان‌های استان گروه‌های مطالبه گر را شناسایی و مجمعی برای آنها تشکیل دهیم و سپس بین خود دبیر انتخاب کنند و در خود این مجمع نظام مسائل هر شهرستان با توجه به بوم فرهنگی و اجتماعی آن احصا و اولویت بندی شود مثلاً اشتغال و تولید بزرگترین مشکل استان همدان است.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردمی در صورت انجام وظایف در این حوزه می‌توانند ذیل ۱۷ عرصه تخصصی ورود پیدا کنند تا بتوانیم در شهرستان‌ها هسته‌های مردمی را تشکیل دهیم، افزود: اگر مسئله‌ای در شهرستان‌ها وجود دارد و دبیران مجامع و گروه‌های مطالبه گر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند می‌توانند به مرکز استان ارجاع دهند و با کمک‌های مجامع استان این مسئله جلوتر رود و از جراید، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما استفاده خواهیم کرد.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: جریان‌های مطالبه گر این نیست که مسئولین بخواهند به کسی برچسب تندرو و مداخله گر بزنند.

صبوری با بیان اینکه عقلانیت رهبر انقلاب اسلامی در حیطه مطالبه گری بنا شده است و قطعاً این مسئله باعث انتقال نشاط اجتماعی وامید آفرینی در بین مردم خواهد شد تصریح کرد: در جریان مطالبه گری از تمام مسئولان تقاضا داریم که نسبت به گروه‌های مطالبه گر و جریانات و هسته‌های مردمی حساسیت خاص نشان ندهند و هدف را مچ گیری ندانند.

وی متذکر شد: هدف این گروه این است که در ظرفیت‌های قانونی در راستای خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم کنشگر باشند و این عرصه را برای این افراد باز کنند و خود مسئولان به عنوان یک فعال اجتماعی همراه این گروه‌ها باشند که قطعاً وقتی مردم کنار مسئولان قرار بگیرند می‌تواند به کارها طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی ضریب بدهند.

صبوری در این راستا تصریح کرد: گروه‌ها بعد از اینکه عرصه‌های تخصصی خود را مشخص کردند در جریان امر به معروف مسئولین که حامی مسئله ذیل حاکمیت و دبیر که نماینده ولی فقیه هستند و مجامع با توجه به اولویت بندی ها نسبت به کنشگران حمایت کامل را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه اگر مشکل یا معضلی با حقوق مردم در ارتباط باشد جوانب کار را در کارگروه‌های تخصصی چکش کاری کرده و مورد و اِشکال های قانونی و ترک فعل‌ها را بررسی نموده و نسبت به مشکل تذکرات لازم را خواهیم داد، خاطرنشان کرد: درنهایت از جایگاه حقوق عامه وارد مطالبه خواهیم کرد که این معضل یا مشکل به چه دلیل حل نشده است و طبق سخنان رهبر انقلاب اگر مسئولان کاری را نمی‌توانند انجام دهند دلیل را توضیح وبیان کنند که دلیل انجام نشدن آن کار چیست.

وی در ادامه بابیان اینکه مسئولان از ظرفیت‌ها و کاستی‌های موجود صحبت به میان آورند و کمبودها را برای مردم تشریح و توضیح دهند، افزود: قطعاً چیزی که می‌تواند یک جامعه را زنده و بالنده نگه دارد جریان امید آفرین است که در جامعه کنونی به شدت به این مقوله نیاز داریم وامید آفرینی است که مردم ما را نسبت به آینده خوش بین خواهد کرد.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان یادآور شد: دشمن در این جنگ ادراکی یا جنگ ترکیبی که راه انداخته، نقطه ثقل را با ما نمی‌توانیم، نمی‌شود، نمی‌گذارند و هیچ امیدی به آینده نداریم پر کرده است، حال آنکه در کشوری هستیم که مملو از پتانسیل است.

راه برای جوانان و متخصصان در عرصه‌های مطالبه گری باز است

وی با تصریح بر اینکه در حوزه انسانی نیز موقعیت جوان گرایی، تحصیلات و تخصص را شاهدیم به نوعی در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان شده که در کشور ۴۰ میلیون تحصیل کرده داریم، گفت: با این تفاسیر همه این افراد می‌توانند در تمامی عرصه‌ها کنشگر باشند.

صبوری با بیان اینکه با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه رئیس جمهور فعلی به جریانات مطالبه گری راه برای جوانان و متخصصان در عرصه‌های مطالبه گری باز است، اضافه کرد: انگیزه خدمت برای جوانان متخصص وجود دارد که معضلات کشور با استفاده از فناوری جهادی، بومی و مردمی با درصد بالا حل شود.

دبیر مجمع مطالبه گران استان همدان در پایان با بیان اینکه مردم و جوانان کشور ما با توجه به مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در عرصه حضور دارند و این نشان از زنده بودن انقلاب اسلامی است، یادآور شد: مردم ما هنوز دلسوز کشور هستند اما باید عرصه برای جوانان باز شود؛ دولت جدید گشت ارشاد مسئولین و راه مطالبه گری عقلانی برای عرصه خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف را فراهم کنند.

نظر شما