شناسهٔ خبر: 52094948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

ابتلای ۳۱۱ نفر در اصفهان به سویه اُمیکرون کرونا

اصفهان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۱۱ نفر در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سویه اُمیکرون کرونا مبتلا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع سویه اُمیکرون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تا امروز ۳۱۱ نفر در این شهرستان‌ها به این نوع ویروس مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مبتلا ۲۱ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند، ابراز داشت: تاکنون هیچ مورد فوتی مبتلا به اُمیکرون در اصفهان گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان پنج نفر زیر ۱۲ سال، هشت نفر ۱۲ تا ۱۸ سال، ۲۴۶ نفر ۱۸ تا ۶۰ سال و ۵۲ تفر ۶۰ سال به بالا سن داشته‌اند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون مبتلایان به اُمیکرون در اصفهان نیز افزود: از بین مبتلایان ۷۲ نفر سه نوبت، ۱۷۸ نفر دونوبت، ۲۵ نفر یک نوبت، ۳۱ مبتلا واکسن نزده و پنج نفر نیز زیر سن واکسن بوده‌اند.

عقدک با اشاره به اینکه حدود ۹۲ درصد نتایج مثبت کرونا از نوع اُمیکرون است، اضافه کرد: در حال حاضر این نوع سویه کرونا غالب شده است و از این پس فقط گزارش PCR مثبت اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما