شناسهٔ خبر: 52094647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضائیان زاده:

مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده درخصوص آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۷۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۱۷ هزار و ۷۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۹۸۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۲ هزار و ۴۸۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۸۵ هزار و ۸۸۲ مورد تست سریع انجام شده و ۶۵ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۵۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۷ هزار و ۵۳۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۹۰ هزار و ۲۷۰ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و پنج دُز نوبت اول، ۲ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۳۵ دُز نوبت دوم و ۸۴۶ هزار و ۳۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما