شناسهٔ خبر: 52094347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحقیقات درباره «اختلاس» وزیر خارجه و معاون صدراعظم آلمان

دادستانی پایتخت آلمان در حال تحقیقات درباره اتهام اختلاس تعدادی از مقام‌های ارشد دولت شامل وزیر خارجه و معاون صدراعظم این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه آلمانی خبر داد که «رابرت هابِک» معاون صدراعظم و «آلنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور با تحقیقات دادستانی برلین درباره اتهام اختلاس مواجه هستند.

منابع رسانه‌ای در آلمان خبر دادند، دادستانی برلین پایتخت این کشور در حال تحقیق درباره تعدادی از مقام‌های ارشد آلمانی با موضوع اختلاس هستند.

به گزارش راشا تودی، مجله آلمانی «اشپیگل» خبر داد که «رابرت هابِک» معاون صدراعظم و «آلنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور به دلیل اقداماتی که در سال ۲۰۲۰ انجام دادند، به اختلاس متهم شده‌اند.

طبق این گزارش، هابِک و بائربوک به همراه چهار عضو دیگر کادر رهبری حزب سبزها متهم هستند که به بهانه دورکاری در منزل به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا، خودشان را مشمول دریافت ۱۵۰۰ یورو دلار کردند.

طبق این گزارش، حسابرسان حزب سبزها علیه پرداخت این میزان از پول به هابِک و بائربوک و چهار عضو دیگر کادر رهبری این حزب موضعگیری و اعلام کرد، نباید این مباغ پرداختی بیش از ۳۰۰ یورو پرداخت می‌شد.

حسابرسان حزب سبزها همچنین اعلام کردند، تصمیم برای پرداخت این مبالغ باید شامل خزانه‌دار حزب و نمایندگان دفاتر منطقه‌ای می‌شد اما نشده است.

یک سخنگوی دفتر دادستانی کل برلین خبر اشپیگل را تایید کرد و خبر داد، تحقیقات درباره اتهام اختلاس این مقام‌های کنونی آلمان از ششم ژانویه (۱۶ دی) آغاز شده است.

«رابرت هابِک» و «آلنا بائربوک» که عضو کادر رهبری حزب سبزها هستند، در دولت جدید آلمان به صدراعظمی «اولاف شولتز» در مناصب معاون صدراعظمی و وزارت خارجه مشغول به کار هستند.

دادستانی برلین علاوه بر هابک و بائربوک در حال تحقیقات درباره تعدادی دیگری از افراد درباره اتهام اختلاس هستند که به غیر از یک نفر از آنها، بقیه همگی عضو پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما