شناسهٔ خبر: 52094040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کرونای خفیف نیز باعث کاهش میزان توجه و ضعف حافظه می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد حتی افراد مبتلا به کرونای خفیف نیز ممکن است ۶ تا ۹ ماه پس از ابتلا به بیماری با کاهش میزان توجه و ضعف حافظه مواجه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسائل شناختی که بر سطح تمرکز افراد تأثیر می‌گذارد و همچنین خستگی و فراموشی از جمله علائم کووید طولانی هستند، اما هنوز مشخص نشده است که مشکلات مربوط به میزان توجه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ تا چه حد گسترده و جدی است. بنابراین گروهی از محققان بریتانیایی مطالعه جدیدی در زمینه کاهش میزان توجه و ضعف حافظه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف از ۱۳۶ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت شده بود اما دچار علائم کووید -۱۹ طولانی نشده بودند درخواست کردند تمرین‌هایی برای تست حافظه و توانایی‌های شناختی خود انجام دهند. پژوهشگران پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که افراد ۶ ماه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در به یاد آوردن تجربه‌های شخصی به طور قابل توجهی ضعیف‌تر عمل کردند. این گروه از افراد همچنین ۹ ماه پس از ابتلاء به بیماری، تمرکز و توجه کمتری نسبت به افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده بودند از خود بروز دادند.

شرکت کنندگان در این مطالعه در تست‌های دیگر مانند توانایی‌های شناختی از جمله حافظه کاری و برنامه‌ریزی، عملکرد خوبی داشتند. به گفته محققان، توجه و تمرکز این افراد پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ افزایش پیدا کرد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نظر شما