شناسهٔ خبر: 52093523 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آیا مصرف آجیل برای بیماران دیابتی مضر است ؟

صاحب‌خبر -

حتما تا کنون شنیده اید که از آجیل به عنوان یک ماده غذایی مفید و تقویتی یاد می کنند که علاوه بر تقویت بدن دارای خواص بی نظیری نیز می باشد. خواصی از جمله خواص دارویی و درمانی که در این مطلب قصد داریم به یک مورد از این خواص اشاره کنیم.

متاسفانه درصد بالایی از افراد در جامعه با بیماری دیابت دست به گریبان هستند و همه ما میدانیم که این بیماری موجب می شود رژیم غذایی فرد بیمار تغییر کند و استفاده از اغلب مواد غذایی برای مبتلایان به دیابت محدود یا ممنوع گردد.

آیا مصرف آجیل برای بیماران دیابتی مضر است ؟


 


 

یکی از مواد غذایی که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن برای مصرف افراد دیابتی بپردازیم آجیل و خشکبار است.

شاید از خود بپرسید آیا آجیل قند دارد؟ آیا خرید آجیل و مصرف آن برای سلامتی افراد دیابتی مضر است؟ آیا آجیل به بهبود افراد دیابتی کمک می‌کند؟

سبک زندگی تأثیر مهمی روی دیابت نوع ۲ دارد و رژیم غذایی کلید اصلی آن است. آجیل منبع خوبی از مواد مغذی است. این خوراکی دوست‌داشتنی مجموعه‌ای از خواص منحصر به فرد برای سلامت شما را در خود دارد. با این حال برخی از آجیل‌ها برای افراد دیابتی از دیگر هم نوعان خود بهتر هستند.

آجیل و خشکبار یکی از چندین ماده غذایی هستند که متخصصان آن را برای افراد مبتلا به دیابت مفید می‌دانند.

آیا آجیل و خشکبار برای دیابت مفید است؟

آجیل حاوی مقادیر زیادی چربی مفید است. چربی‌های اشباع نشده موجود در آجیل‌ها تاثیر مهمی روی سلامت بدن، مانند کمک به رشد سلول‌ها و محافظت از ارگان‌های مهمی مانند قلب دارند. آجیل‌ها و خشکبارها غنی از پروتئین هستند. پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای سلامت بدن به حساب می‌آید. همچنین آجیل‌ها حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی دیگری هستند که برای سلامت بدن بسیار ضروری می‌باشند.(جهت خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)

با این حال  همه آجیل‌ها و خشکبارها برای افراد دیابتی مناسب نیستند. به عنوان مثال آجیل‌ها و خشکبارهای نمکی برای افراد دیابتی مهم می‌باشد، زیرا نمک می‌تواند خطر عوارض دیابت را افزایش دهد. تعدادی از بهترین آجیل‌ها و خشکبار ها برای افراد دیابتی به شرح زیر است:

بادام

بادام برای افراد مبتلا به دیابت دارای خواص متعددی است. یک پژوهش در سال ۲۰۱۱ نشان داد که اضافه کردن بادام به مدت ۱۲ هفته به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ بر قند خون آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پسته و فواید آن برای کنترل قندخون

پسته نسبتاً پرانرژی است، اما حاوی مقادیر مناسب فیبر و چربی‌های مفید نیز هست. در بخشی از یک پژوهش در سال ۲۰۱۵، محققان طی ۴ هفته یک رژیم غذایی غنی از پسته یا یک رژیم غذایی معمولی را به شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ ارائه دادند.

آنها دریافتند که نسبت کلسترول HDL به کلسترول LDL در گروهی که پسته مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که رژیم معمولی داشتند به طور قابل توجهی بهتر بود. همچنین کسانی که رژیم غذایی حاوی پسته داشتند، دارای سطح تری گلیسیرید کمتری بودند. این موضوع نشان دهنده افزایش سلامت قلب آنان بود.

مصرف بادام زمینی برای بهبود قند خون

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. بادام زمینی می تواند به کاهش وزن کمک کند و بنابراین ممکن است خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

پژوهشی در سال ۲۰۱۳ به بررسی تأثیر بادام زمینی روی رژیم غذایی زنان چاقی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند انجام گرفت.

پژوهشگران دریافتند که افزودن بادام زمینی به رژیم آنان به کنترل سطح قند خون و اشتهای آن‌ها کمک می‌کند. این اثر بادام ‌زمینی می تواند به کاهش وزن کمک کند. کاهش وزن نیز تأثیر قابل توجهی روی خطر دیابت دارد.

آیا آجیل و خشکبار برای قندخون مفید است؟

آیا آجیل قند دارد؟ بله! آیا آجیل چربی دارد؟ بله! آیا خوردن آجیل برای افراد مبتلا به دیابت مضر است؟ خیر! آیا خوردن آجیل برای افراد مبتلا به چربی خون مضر است؟ خیر

اگرچه آجیل‌ها مانند بسیاری دیگر از مواد غذایی دارای قند و چربی هستند، ولی قند موجود در آن‌ها به اندازه‌ای نیست که برای سلامتی افراد مبتلا به دیابت نوع دو مشکلی ایجاد کند. برعکس، بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که برخی از آجیل‌ها اثر مثبتی روی کاهش قند خون داشته و سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کنترل می‌کنند.

آجیل‌ها می توانند به عنوان یک غذای عالی، به راحتی در یک رژیم غذایی سالم جا داشته باشند. آن‌ها می‌توانند منابع خوبی از پروتئین و چربی‌های مفید را برای افراد دیابتی فراهم کنند. برای جلوگیری از دریافت بیش از حد کالری، اندازه یک وعده آجیل را یک مشت کوچک یا یک چهارم فنجان در نظر بگیرید.

آجیل می‌تواند یک میان وعده ساده را تشکیل دهد. خوردن آجیل‌های خام بی‌خطر است و در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی نیز یافت می‌شوند. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف آجیل‌های نمکی خودداری کنند.(جهت خرید آجیل مرغوب عابدینی کلیک کنید)

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها:

نظر شما