شناسهٔ خبر: 52093213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ارتش و سپاه در کنار سیل زدگان؛

اولین محموله نیروی هوایی ارتش برای سیل زدگان به کرمان رسید/ اعزام یک تیپ و ادوات مهندسی رزمی ارتش به جنوب استان کرمان

امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان گفت: محموله ۴۰ تنی نیروی هوایی ارتش شامل ۳۵ تن مواد موردنیاز برای زیست اضطراری مردم مانند پتو، موکت و وسایلی که برای اسکان اضطراری مورد نیاز است توسط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ وارد فرودگاه کرمان شد که سریعا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش در گفتگو با راه آرمان در رابطه حضور ارتش در کنار مردم سیل زده گفت: بعد از دستور فرماندهی کل ارتش مبنی بر خدمت رسانی نیروهای ارتش در مناطق سیل زده جنوب کرمان؛ امروز اولین محموله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کرمان رسید.
 
وی افزود: این محموله  شامل ۳۵ تن مواد موردنیاز برای زیست اضطراری مردم مانند پتو موکت و وسایلی که برای اسکان اضطراری مورد نیاز است توسط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ وارد فرودگاه کرمان شد که سریعا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام می شود.
 
فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش توضیح داد: در حوزه خدمت رسانی ارتش اقدامات بسیار گسترده ای را در سیل مناطق جنوبی استان انجام داده است و هم اکنون بالگردهای ما در اختیار استانداری کرمان قرار گرفتند برای کمک رسانی به ۳۳۰ روستای جنوب که راه دسترسی زمینی به آنها مسدود شده است.
 
امیر غلامعلیان با اشاره با گسیل امکانات ارتش به جنوب کرمان عنوان کرد: تمام ادوات مهندسی رزمی ما شامل خودروهای بولدوزر، بیل مکانیکی، لودر، کامیون ها و تانکرها برای لایه روبی مسیرهای زمینی در منطقه رودبارجنوب مستقر و در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: آشپزخانه ها و خبازخانه های ارتش در مناطق جنوبی مستقر هستند و کار طبخ غذا و پخت نان را انجام می دهند؛ همچنین یک تیپ در منطقه مستقر است برای لایه روبی منازلی که از آب خارج شده اند.
 
فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش خاطرنشان کرد: ارتش کاملا پای کار است با قدرت وارد منطقه شدیم و تا خاتمه بحران سیل و برگشتن مردم به زندگی عادی در کنار مردم هستیم.
 
در ادامه حجت جوادی معاونت عملیات ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول(ص) کرمان به خبرنگار ما گفت: امروز با  حضور و کمک بسیجیان گردان های عملیاتی ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص)کرمان  محموله  ۴۰ تنی که شامل زیست خواب،  پتو و قالیچه برای مردم سیل زده در مناطق جنوبی کرمان در نظر گرفته شده ارسال می شود.


وی افزود: تخلیه محموله و بارگیری مجدد و ارسال به مناطق سیل زده کرمان با حضور گردان های عملیاتی انجام شده است و پخش این وسایل در مناطق سیل زده بر عهده سایر نیروهای مستقر در منطقه است.

 

انتهای پیام/

نظر شما