شناسهٔ خبر: 52091627 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهان در هفته‌ای که گذشت به روایت تصویر

از بمب‌باران مناطق مسکونی یمن توسط نیروهای اعتلاف به رهبری عربستان سعودی تا عکس بزرگ‌ترین مارپیچ برفی جهان در لهستان و صحنه محل قتل عکاس خبرنگار مکزیکی تا مصائب روستائیان ترکیه در مناطق صعب‌العبور و برفی، منتخب گزارش تصویری جهان در هفته‌ای که گذشت را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی ـ علیرضا سپهوند: با انفجار شبکه‌های اجتماعی و گسترش بی حد و اندازه فناوری اطلاعات روزانه حجم قابل ملاحظه‌ای از اطلاعات و اخبار در جهان منتشر و دست به دست می‌شود. بی‌شک بخش عظیمی از این داده‌ها و اخبار توسط مخاطبان خوانده نمی‌شود و عملا بر حجم میلیون‌ها ترابایت داده‌های قبلی افزوده می‌شوند. در این اقیانوس بی‌کران اطلاعات و اخبار، تنها آن‌ها که به ابزار و ارزش‌افزوده‌ها تجهیز می‌شوند، دیده و شنیده می‌شوند و تاثیرگذار خواهند بود. و همچنان یکی از پرطرفدارترین‌ها در این میان، عکس‌های خبری هستند که خواننده و بیننده را به درون رویداد می‌برند. اینجا اخبار به زبان تصویر ترجمه شده و مخاطب را بی‌واسطه در جریان قرار می‌دهد. به همین دلیل، عکس و تصویر همچنان یکی از موثرترین و پرمخاطب‌ترین‌ها در دنیای مدرن امروزی محسوب می‌شود.

از بمب‌باران مناطق مسکونی یمن توسط نیروهای اعتلاف به رهبری عربستان سعودی تا عکس بزرگ‌ترین مارپیچ برفی جهان در لهستان و صحنه محل قتل عکاس خبرنگار مکزیکی تا مصائب روستائیان ترکیه در مناطق صعب‌العبور و برفی، منتخب گزارش تصویری جهان در هفته‌ای که گذشت را تشکیل می‌دهند که در ادامه پیش روی شما قرار می‌گیرد: 

بزرگ‌ترین جاده مارپیچ برفی جهان:
بهترین عکس‌های هفته
بخش عکس گاردین، عکس‌های برجسته را از سراسر جهان انتخاب می‌کند

لندن، انگلستان
نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون (C) هنگام بازدید از بیمارستان فینچلی مموریال دست تکان می‌دهد. جانسون ادعاهای دستیار ارشد سابق خود مبنی بر دروغ گفتن او در هفته گذشته به پارلمان در مورد یک مهمانی در خیابان داونینگ که در طول قرنطینه شدید برگزار شده بود را «قاطعانه» رد کرد.
عکس: ایان ووگلر/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

استراسبورگ، فرانسه
روبرتا متسولا، رئیس جدید پارلمان اروپا در یک جلسه عمومی سخنرانی می‌کند.
عکس: گونزالو فوئنتس/رویترز

دوور، انگلستان
کامیون‌ها برای بارگیری در بندر دوور در کنت صف کشیده‌اند، زیرا قانون TAP(پروتکل دسترسی ترافیک/Traffic Access Protocol) به دلیل حجم بالای کامیون‌هایی که منتظر عبور از کانال هستند، در بندر دوور اجرا می‌شود. «Dover TAP» یک سیستم مدیریت ترافیک موقت است که کامیون‌های بندری را در خط نزدیک (سمت چپ) A۲۰ به صف می‌کشد تا از ترافیک دوور جلوگیری کند و به بهبود کیفیت هوا کمک کند.
عکس: گرت فولر/ PA آژانس خبری بریتانیا

 

مالمزبری، انگلستان
پس از یخبندان شدید شبانه، آسمان سپیده دم روی پل باستانی کلاپر که به سمت شهر بازار دامنه تپه در ویلتشایر منتهی می‌شود، صورتی رنگ می‌شود.
عکس: تری ماتیوز / اخبار زنده آلامی

مونتبولوس، ایرلند
نوازندگان سنتی ایرلندی در پایان مراسم تشییع جنازه اشلینگ مورفی که در تولامور به قتل رسید، بیرون از کلیسای سنت بریجید، کوفلی، می‌نوازند. جسد اشلینگ ۲۳ ساله، معلم مدرسه ابتدایی و نوازنده با استعداد، که برای دویدن رفته بود،  در سواحل گراند کانال پیدا شد.
عکس: دیمین ایگرز/ PA آژانس خبری بریتانیا

ملبورن، استرالیا
اندی ماری بریتانیایی پیروزی در بازی دور اول خود مقابل نیکولوز باسیلاشویلی از گرجستان را جشن گرفت. بعد از اخراج نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک جهان از استرالیا و از دست دادن مسابقات اوپن این کشور، حالا خوشحالی اندی ماری مضاعف می‌شود.
عکس: جیمز گورلی/ رویترز

صنعا، یمن
یمنی‌ها در میان خرابه ساختمان‌ها پس از اصابت بمب‌های حملات هوایی به رهبری عربستان و امارات. حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان و امارات یک محله را هدف قرار داد که بر اثر آن ۱۲ شهروند یمنی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند و ۵ ساختمان ویران شدند. پس از برعهده گرفتن مسئولیت حملات پهپادی از سوی حوثی‌ها که ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی را هدف قرار داد، ائتلاف، حملات هوایی به استان‌های تحت کنترل حوثی‌های یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور، را تشدید کرد.
عکس: یحیی ارحب/EPA

زاکوپانه، لهستان
 نمایی هوایی از افرادی که در حال تلاش برای یافتن راه خروج در بزرگترین جاده مارپیچی برفی جهان در زاکوپانه، لهستان هستند. این جاده مارپیچی ۳۰۰۰ متر مربع وسعت دارد.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

توکیو ژاپن
عابران پیاده ماسک زده، منتظر عبور از خیابانی در منطقه گینزا هستند. ژاپن رکورد بالایی از موارد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده که این آمار با ابتلا به سویه جدید اُمیکرون افزایش یافته است.
عکس: فیلیپ فونگ / خبرگزاری فرانسه / گتی ایمِیج

ملبورن، استرالیا
نیک کِرگیوس از استرالیا پس از پیروزی در مسابقه انفرادی دور اول مردان مقابل لیام برودی از بریتانیا در روز دوم مسابقات آزاد استرالیا با تماشاگران سلفی می‌گیرد.
عکس: دیو هانت/EPA

مونترال، کانادا
زنی در یک روز برفی در ایالت کِبِک در حال دویدن است. میلیون‌ها نفر در استان‌های جنوب شرقی کانادا و سواحل شرقی ایالات‌متحده به دلیل ادامه طوفان زمستانی بزرگ در صبح روز دوشنبه که باعث اختلال در سفر و قطع برق هزاران خانه شده بود، درگیر طوفان شدند.
عکس: آندری ایوانوف/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

ساپورو، ژاپن
یک چرخ‌ریسک دم بلند جوان در پارکی در هوکایدو. این پرنده ۱۴ سانتی‌متری که «پری برفی» نیز نامیده می‌شود، در بین ژاپنی‌ها محبوب است و به یکی از سوژه‌های جذاب عکاسی تبدیل شده است.
عکس: جی‌جی پرس/EPA

غارهای باتو، مالزی
مریدهای هندو از پله‌های معبد سری سوبرامانیار سوامی بالا می‌روند. پس از یک سال وقفه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، جشن‌ها امسال با پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه از سر گرفته می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان را از ده‌ها هزار نفر به ۶۰۰۰ نفر محدود می‌کند. در تلاش برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹، انجام چندین مراسم ازجمله حمل «کاوادی»، مجسمه بزرگ و تزئین شده، مجاز نیست.
عکس: حسنور حسین/ رویترز

تیجوانا، مکزیک
یک کارشناس پزشکی قانونی خانه مارگاریتو مارتینز را در کامینو وردِ بررسی می‌کند. عکاس خبرنگار مکزیکی بیرون خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شد.
عکس: ژوپت تریکوئز/EPA

کینشما، روسیه
کشیشان ارتدکس در آستانه عید عیسی مسیح که در ۱۹ ژانویه جشن گرفته می‌شود، مراسم «برکت آب» را در کلیسای جامع دورمیتیون انجام می‌دهند.
عکس: ولادیمیر اسمیرنوف/تاس

دهلی نو، هند
سربازان در تمرین رژه روز جمهوری شرکت می‌کنند.
عکس: سجاد حسین/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایمِیج

تونجلی، ترکیه
دامداران در فصل زمستان، یونجه مخصوص بزها را از طریق مناطق صعب‌العبور برفی به جنگل در منطقه اواجیک حمل می‌کنند.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایمِیج

انتهای پیام/

نظر شما