شناسهٔ خبر: 52090129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی خبر داد:

راهیابی ۸ کانون خراسان جنوبی به مرحله نیمه نهایی رویداد ملی فهما

حجت الاسلام سبزه کار از راهیابی ۸ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی به مرحله نیمه نهایی سومین رویداد ملی فهما خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» به خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما برنامه های اجرای شده خود را در سه شبستان «فرهنگ، هنر و نوآوری» و 12 رواق «ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی» ثبت کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی افزود: برخی از کانون ها در چند رواق از رواق های 12 گانه رویداد فهما حائز شرایط انتخاب برای راهیابی از مرحله استانی به مرحله کشوری شده اند که در این زمینه تلاش شده است تا در هر رواق که امتیازهای بیشتری کسب کرده اند، معرفی شوند.

 

وی گفت: ۷۹ باب کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی به مرحله داوری یافتند که از این تعداد ۱۶ کانون بعد از داوری استان به ستاد فهمای کشور معرفی و به مرحله بعدی راه یافتند.

 

حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: با ارزیابی میدانی مستندات و گزارشات ارسالی از این کانون‌ها، در نهایت هشت کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

 

گفتنی است؛ سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در حالی آغاز شد که هم اکنون بالغ بر ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در دل مساجد سراسر کشور فعالیت کرده و در حال خدمات‌رسانی به اعضای خود هستند. این رویداد که از مرداد سال جاری آغاز شده و تا پایان آذر ادامه یافت، رقابتی سالم میان بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی جهت امتیازدهی به فعالیت‌ها با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

این رقابت ملی که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد را شامل می‌شود با هدف ارزیابی و احصا ظرفیت‌های موجود در حوزه مسجد و با رویکرد تقویت شاخص‌های مسجد محور در محلات برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور است که با پویایی دائمی کانون‌ها، راه را برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی هموار می‌کند.

 

رویداد نخست فهما از سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی آغاز شد و در این رویداد استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شد، دومین رویداد ملی فهما با شعار«ایران قوی» برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری برگزار شد و سومین رویداد نیز در ۱۲ رواق و متشتمل بر ۴۰ بخش برگزار می‌شود و اعضا می‌توانند با ورود به سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

پایان پیام/70

نظر شما