شناسهٔ خبر: 52087605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امید یک ملت به دختران فوتبالیست ایرانی

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا به مصاف هند می‌رود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - بیستمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از امروز (پنج شنبه) آغاز می‌شود. این مسابقات با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت ۵ تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا – نیوزلند را کسب می‌کنند.

شاگردان مریم ایراندوست  مسابقات مقدماتی تیم ملی اردن را در ضربات پنالتی مغلوب کردند تا برای اولین بار تاریخ سازی کنند و به جام ملت‌ها برسند.

این رقابت‌ها هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و انتخابی جام جهانی فوتبال زنان نیز محسوب شود. تیم ملی زنان چین با ۸ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات محسوب می‌شود و تیم ایران تنها تیم حاضر در رقابت‌ها است که نخستین حضور خود را تجربه می‌کند.

امید یک ملت به دختران فوتبالیست ایرانی

تیم ملی ایران در نخستین بازی مقابل هند صف آرایی خواهد کرد. هند برای دومین بار میزبان مسابقات است و ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارد.  هندی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۱ و ۵۵ قرار دارند. این دیدار ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. همچنین تست PCR دو ملی پوش هند مثبت شد تا این تیم در غیاب ۲ بازیکن مقابل ایران صف آرایی کند.

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدار‌های تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

پنجشنبه ۳۰ دی ماه

هند – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین - ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشور‌های استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

سمیه شهبازی مربی تیم ملی فوتبال  ایران در این بازی گفت: نخستین بازی ما در این مسابقات برابر هند است که از شرایط میزبانی استفاده می کند و پیش از آغاز رقابت ها یک تورنمنت خیلی خوب را پشت سر گذاشته است. شناخت کاملی از این تیم داریم. فیلم بازی آنها را دیدیم و برای بازیکنان آنالیز کردیم. با توجه به اینکه برابر میزبان بازی می کنیم و مطمئنا این تیم هم برای پیروزی به میدان خواهد آمد، اگر بچه ها تمام نکاتی را که در تمرینات انجام داده اند، در زمین مسابقه به اجرا بگذارند، می توانیم امتیاز بازی را بدست بیاوریم.

انتهای پیام/

نظر شما