شناسهٔ خبر: 52087458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۳۰ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تاکید بایدن بر ادامه مذاکرات با ایران / طالبان خبر رهاسازی آب هیرمند به سوی ایران را تکذیب کرد / رسیدگی به پرونده درگذشت هاشمی با تغییر دولت رها شد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴هزار و ۶۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۹ بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

رسیدگی به پرونده درگذشت هاشمی با تغییر دولت رها شده
محسن هاشمی درباره دلایل اظهارات جنجالی اخیرش درمورد درگذشت پدرش می گوی: زمانی که به دستور رییس‌جمهور وقت، پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در دست رسیدگی بود، طبیعی است که خبرسازی و مواضع رسانه‌ای، روند رسمی پرونده را مخدوش کرده و تحت تاثیر قرار می‌داد، اما در ماه‌های اخیر و با تغییر رییس‌جمهور، ظاهراً رسیدگی به این پرونده رها شده است و دیگر ضرورتی برعدم صحبت در این باره وجود ندارد.

موافقت کمیسیون تلفیق با واردات ۵۰ هزار خودرو
محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز صبح کمیسیون با واردات ۵۰هزار دستگاه خودروی سواری و ۱۰هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین به کشور موافقت کردند.

مالیات خودروهای سواری تعیین شد
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ صبح امروز درباره مالیات خودروهایی سواری توضیحاتی ارائه کرد. بر این اساس، تا سقف یک میلیارد تومان، همچنین تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مازاد بر سقف قبلی یک درصد و تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۲ درصد، مشمول مالیات خودرو نخواهد شد. همچنین تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۳ درصد، نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴ درصد مشمول مالیات خودرو نخواهد شد.

دیدار ایران و عراق با حضور ۲ هزار تماشاگر زن
جلسه هماهنگی مسئولان ورزش برای دیدار تیم ملی مقابل عراق برگزار شد. در این جلسه ظرفیت ورزشگاه و شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی بررسی شد در نهایت مقرر شد که برای هر مسابقه ۱۰ هزار بلیت فروخته شود. که از این ۱۰ هزار بلیت، ۸ هزار بلیت به آقایان اختصاص یافته و ۲ هزار بلیت هم به بانوان فروخته می‌شود. 

قرارداد 25 ساله ایران و چین قابل انتشار نیست

یعقوب رضا‌زاده نماینده مجلس در مورد قرارداد 25 ساله میان ایران و چین، خاطرنشان کرد: «توافق کاملا محرمانه است و قابل انتشار نیست. ولی تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، صنعت، نفت، دارو، خودروسازی، مواد غذایی و کشتیرانی را در بر می‌گیرد. این قرارداد یک طرفه و به سود کشور چین نیست بلکه منافع هر دو کشور به صورت یکسان در نظر گرفته شده است.» او در مورد علت محرمانه بودن توافق ایران و چین، گفت: «علت محرمانه بودنش این است که نمی‌خواهیم کشورهای اروپایی و امریکایی از مفاد این قرارداد اطلاع داشته باشند و بخواهند سنگ‌اندازی کنند.»

طالبان خبر رهاسازی آب هیرمند به سوی ایران را تکذیب کرد
هرات نیوز، رسانه افغانستانی با انتشار ویدیویی از سخنگوی وزارت آب و برق طالبان نوشت: شایعاتی پخش شده بود که آب بند(سد) کمال خان بسوی ایران باز شده است، سخنگوی وزارت آب وبرق این افواهات را رد می کند.

تاکید بایدن بر ادامه مذاکرات
رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت اولین سال حضورش در کاخ سفید گفت: زمان دست کشیدن از گفتگوها با تهران بر سر برجام نیست. وی گفت: پیشرفت هایی در حال انجام است. بایدن با اشاره به کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وین گفت: 1+5 هم نظر هستند، اما باید دید چه می شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما