شناسهٔ خبر: 52086307 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانستنی های فناورانه؛

چگونه در اینستاگرام قابلیت " یک بار مشاهده" را برای عکس و فیلم ها فعال کنیم؟

با تغییر دادن تنظیمات اینستاگرام می‌توانیم قابلیت " یک بار مشاهده" عکس‌ها و فیلم‌ها را فعال کنیم.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب در بین کاربران است که با به‌روز رسانی‌های متعدد خود جایگاه ویژه‌ای را برای خود تعین کرده است.

به گزارش gizbot، بسیاری از کاربران از ویژگی «یک بار مشاهده» در واتساپ و اینستاگرام اطلاع دارند. گاهی افراد نمی‌خواهند تصویری از آن‌ها در تلفن فرد دیگر برای بار دوم مشاهده شود. در این زمان ویژگی View Once به آن‌ها کمک می‌کند تا ویدیو یا تصویر به اشتراک گذاشته شده بیش از یک بار قابل مشاهده نباشند. به عنوان مثال، شما یک تصویر برای دوست خود ارسال کرده‌اید و او یک بار آن را بررسی کرده‌است و برای بار دوم دسترسی به تصویر ندارد، زیرا به طور خودکار ناپدید می‌شود.

ویژگی «یک بار مشاهده» در اینستاگرام کاملاً با واتساپ متفاوت است. هنگامی که هر تصویر یا ویدیویی را مستقیماً از گالری خود به اشتراک می‌گذارید، WhatsApp به شما اجازه می‌دهد فایل را به عنوان "یک بار مشاهده" علامت گذاری کنید. اگر فایلی را مستقیماً از گالری خود به اشتراگ بگذارید، هیچ تصویری را نمی‌توانید به عنوان "یک بار مشاهده" در اینستاگرام علامت گذاری کنید. اما اگر از دوربین اینستاگرام عکس یا ویدیویی بگیرید، قبل از اشتراک گذاری آن می‌توانید، تصویر یا ویدیوی گرفته شده را به‌عنوان "یک بار مشاهده" علامت‌گذاری کنید. در ادامه نحوه عملکرد ویژگی "یک بار مشاهده" در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

مرحله ۱: اینستاگرام خود را باز کنید. سپس صفحه چت فردی را که می‌خواهید برای آن تصویر یا ویدیو ارسال کنید، باز کنید.
مرحله ۲: روی نماد دوربین ضربه بزنید.
مرحله ۳: گزینه View Once (یک بار مشاهده) را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
مرحله ۴: اکنون می‌توانید روی گزینه ارسال ضربه بزنید. در ادامه دو گزینه دیگر نمایش داده می‌شود که اولی امکان پخش مجدد فایل و دومی اجازه می‌دهد تا تصویر یا ویدیو را در چت ذخیره کنید.

به جز قابلیت View Once a، یک ویژگی به نام Vanish Mode وجود دارد که اگر آن را فعال کنید، به طور خودکار تمام پیام‌های مشاهده شده ناپدید می‌شوند. برای فعال کردن حالت Mode Vanish، چت مورد نظر را باز کرده و سپس روی آن کلیک کنید. اکنون می‌توانید گزینه Vanish Mode را ببینید، روی آن کلیک کنید تا پیام‌ها به طور خودکار ناپدید شوند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما