شناسهٔ خبر: 52079399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری مراسم رونمایی از سردیس چهره طاهره طاهریان

اقتصاد ایران: مراسم رونمایی از سردیس چهره طاهره طاهریان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از سردیس چهره طاهره طاهریان به پاس نیم قرن تلاش در عرصه ورزش زنان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و با حضور سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی، محمدرضا داورزنی، سعید فائقی، محمود خسروی‌وفا، مهدی علی‌نژاد، علی رغبتی، نصرالله سجادی و جمعی از روسای فدراسیون‌ها و نواب رئیس بانوان برگزار شد.

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم اظهار داشت: همواره سرمایه انسانی در یک انسان خاص در حد اعلا متجلی و به سرمایه نهادین تبدیل می‌شود. در میان زنان تاثیرگذار ورزش ایران نام خانم طاهریان می‌درخشد و من بارها وی را بانوی اول ورزش ایران نامیدم‌. وی همواره دنبال توسعه ورزش زنان بود.

وی در ادامه افزود: زنان ایران زمین همواره منشا غرور و عزت کشور بوده، هستند و خواهند بود. اگر طاهریان در ورزش ایران درخشید در کنار وی یک خانواده موفق حضور داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به ورزشکاران و قهرمانان زن ورزش ایران گفت: باید بدانید انسان‌های زیادی در ورزش سختی و مشقت زیادی کشیدند تا شما امروز به این جایگاه و سکو برسید و باید قدردان آنها باشید.

در ادامه این مراسم محمود خسروی‌وفا و سعید فائقی در خصوص جایگاه و نقش خانم طاهریان در ورزش بانوان صحبت کردند.

طاهره طاهریان در مراسم رونمایی از تندیس خود که امروز برگزار شد، ضمن تشکر از صالحی‌امیری که برگزارکننده این مراسم بود و دیگر مدیران حاضر در مراسم گفت: از ریاست کمیته به دلیل خلق ایده جدید در کمیته تشکر می‌کنم و همچنین تشکر ویژه‌ای دارم از آقای خسروی‌وفا به دلیل همراهی و رعایت عدالت جنسیتی در ورزش معلولان.

وی با بیان اینکه نمی خواهم امروز در مورد عملکرد کمیته صحبت کنم چون اصلا ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: اما باید تاکید کنم که راه‌اندازی موزه ملی ورزش، توجه به تاریخ شفاهی و تشکیل و فعال کردن کمیسیون‌ها از دستاوردهای مهم کمیته بوده است.

طاهریان با اشاره برگزاری مراسم امروز تاکید کرد: باید بگویم آنچه در ورزش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته حاصل تلاش همه بانوان بوده و البته همراهی مرحوم هاشمی رفسنجانی، خانم فائزه هاشمی و مدیران کل ورزش همه استان‌ها و شهرستان‌ها که در توسعه ورزش بانوان تاثیر گذار بوده است. در این میان بنده به عنوان خدمتگزار فعالیت کرده‌ام.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک در ورزش بانوان فعالیت کرده، به همین دلیل برای این مراسم و اینکه اولین مدیر زن برای برگزاری آن باشم، مقاومت زیادی کردم. امیدوارم این روند در مورد دیگر مدیران زن هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما