شناسهٔ خبر: 52075730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مازندران:

سهم مدیریتی بانوان در مازندران رشد یافته است

ساری- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سهم بانوان از مدیریت در استان نسبت به سال ۹۴ رشد چشمگیری یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه قاسمی طوسی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت زن با اشاره به تهیه سند وضعیت اشتغال زنان در استان اظهار داشت: این سند راهبردی برای مطالبه گری از دستگاه‌ها در حوزه زنان، خانواده وو کودک تهیه شده است.

وی از اجرای برنامه لشکر فرشتگان تاریخ ساز و یادواره شهدای دانش آموز برای اولین بار در حوزه زنان ایثارگر در استان خبر داد و گفت: ۲۱ بانوی شهیده و۴۳ بانوی جانباز در استان شناسایی شده است.

وی اشتغال و کارآفرینی در حوزه بانوان را مسئله مهم دانست و گفت: برای بانوانی که در حوزه‌های مختلف دارای محصولاتی بودند، تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

قاسمی طوسی به تفاهمنامه های مختلف با دستگاه‌های مختلف در زمینه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: تاب آوری و شناسایی مناطق آسیب دیده از اهداف این تفاهمنامه ها به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، اجتماع کوثر هدایت را از جمله برنامه‌هایی بود که تاکنون اجرا شده است.

قاسمی طوسی به جشنواره روجا و همایش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت نیز پویش‌های مختلفی در استان برگزار شده است و با توجه به اهمیت چاقی و کم تحرکی باید به ورزش بانوان توجه اساسی شود.

وی با اظهار اینکه سهم بانوان از مدیریت در استان نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: شمار مدیران کل و معاونان استانی نسبت به سال ۹۴ حدود ۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی از تهیه لیستی از بانوان توانمند در حوزه‌های ستادی، مدیریتی و اجرایی در استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ بانوی توانمند برای تصدی سمت‌های مدیریتی در استان شناسایی و به استاندار معرفی شده است.

طوسی افزود: در حال حاضر شمار مدیران میانی ۳۵ و مدیران پایه زن در استان ۲۸۴ نفر است.

نظر شما