شناسهٔ خبر: 52075729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر اورژانس کردستان خبر داد:

۷۷۹ ماموریت امدادرسانی طی چهار روز گذشتە

دلنیا گوهری‌نژاد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۷۷۹ مأموریت امدادرسانی به بیماران، مادران باردار و مصدومان طی چهار روز گذشته همزمان با شروع بارش برف و کولاک در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

رضا پیرا در گفت‌وگو با ایسنا، اقدامات و فعالیت‌های اورژانس 115 از روز یک شنبه بیست و ششم دی ماه همزمان با شروع بارش برف و مسدود شدن محورهای اصلی و فرعی استان تا این لحظه را اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام ۷۷۹ مأموریت شامل اعزام مادران باردار، انجام زایمان و نجات جان مادر و نوزاد، حوادث تصادفی، غیر تصادفی، سقوط از ارتفاع و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۲۲ مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده است.

پیرا به مأموریت‌های انجام شده ناشی از بیماری‌ها، گریزی زد و بیان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷ مورد تنفسی، ۴۶ مورد قلبی و ۱۲ مورد ناشی از سکته مغزی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی مدت زمان یاد شده توسط نیروهای اورژانس این مرکز، به ۱۷ مادر باردار امداد رسانی شده است که خوشبختانه مادران و نوزادان مذکور با حال عمومی خوب و شرایط ایدە‌آلی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۴ مورد از مأموریت‌ها توسط اورژانس هوایی انجام شده است که سه مورد آن مربوط به انتقال مادر باردار بوده است.

پیرا در پایان از برقراری ۴ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ در مدت زمان یادشده در استان خبر داد.

شایان ذکر است با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در جهت جلوگیری از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما