شناسهٔ خبر: 52075557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزش باد شدید در اصفهان تا آخر هفته

طاهره شفیعی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: وزش باد تا ظهر روز جمعه ادامه دارد و در مناطق شرقی استان باعث ایجاد گرد و غبار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط روز پنجشنبه در استان است، اظهار کرد: بر این اساس امروز و فردا در بیشتر مناطق استان آسمان کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از فردا با گذر موج در عصر و شب، افزایش ابر و وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان انتظار می‌رود. همچنین بارش‌های پراکنده برف و باران به‌ویژه در نیمه غربی استان و باد شدید و گرد و خاک محلی در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا تغییر محسوسی ندارد، گفت: حداکثر دمای امروز هوای شهر اصفهان به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه فردا صبح منهای ۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۵ درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با منهای ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

هنرمند با اعلام اینکه طی این مدت بارشی در اصفهان نخواهیم داشت، گفت: فقط در نیمه غربی استان بارش‌های پراکنده داریم، اما در همین مدت وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق شرقی باعث ایجاد گرد و غبار خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در اصفهان روز گذشته به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید، گفت: وزش باد تا ظهر روز جمعه ادامه دارد و در این مدت آلودگی هوا نداریم و شرایط برای انباشت آلاینده‌ها فراهم نیست.

وی اضافه کرد: هفته آینده جو پایدار است و خبری از بارش در استان نیست، به همین دلیل تا اواسط هفته شرایط برای انباشت آلاینده‌ها فراهم است.

انتهای پیام

نظر شما