شناسهٔ خبر: 52075529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مقیمیان عنوان کرد؛

لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دوران کرونا با گفتمان دانش و هم‌افزایی

دبیر علمی دومین همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا گفت: نیاز به اشتراک‌گذاری تجارب برگرفته از مقابله با کرونا، لزوم گفتمان دانش و هم‌افزایی را در جوامع بین‌الملل دوچندان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، مریم مقیمیان در دومین همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا که به‌صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد، گفت: نیاز به اشتراک‌گذاری تجارب برگرفته ازدرگیرشدن با موقعیت‌های بحرانی مقابله با کرونا در جوامع مختلف، لزوم گفتمان دانش وهم افزایی را در جوامع بین‌الملل دوچندان کرده است و بر این اساس نشست‌های تخصصی و سمپوزیوم‌ها و همایش‌ها بسیار راهگشا هستند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا»

همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا در ایستگاه دوم

وی افزود: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ و تبدیل آن به یک پاندمی در جهان، این بیماری مردم را بر آن داشت تا با تغییر در سبک زندگی فصلی نوین از تغییرات در جوامع مختلف ایجاد ‌کنند.

دبیر علمی دومین همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا مطرح کرد: به دنبال این تغییرات لزوم تولید دانش در حوزه‌های مختلف علوم و هم‌افزایی دانش، همگرایی علوم و فناوری و تولید دانش بین‌رشته‌ای راهگشای چالش‌های زندگی در این عصر است.

مقیمیان اظهار کرد: با نگاهی به جهان پساکرونا و تغییر عادات، سنت‌ها و فرهنگ‌های مردم در همه جوامع، باید آینده‌پژوهی را سرلوحه برنامه‌های آتی خود قرار دهیم تا بتوانیم کمک قابل‌توجهی به رهایی از این بحران داشته باشیم.

دبیر علمی دومین همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا بیان کرد: به دنبال برگزاری موفق این همایش در آذر ۹۹ در راستای گردهم‌آوری صاحب‌نظران دریک جمع صمیمی و علمی دومین دوره همایش ملی کرونا را برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم با برگزاری سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه نتایج تحقیقات به تقویت بنیه دانش کاربردی و توسعه دانش نوین بپردازند، بر این اساس دبیرخانه دومین همایش از ابتدای سال جاری شروع به کارکرد بالغ‌بر۲۳۰ مقاله به دبیرخانه رسیدکه پس از انجام داوری‌ها تعداد ۲۵ مقاله به‌صورت سخنرانی آنلاین و ۱۵۹ مقاله به‌صورت پوستر آفلاین پذیرفته شد.

مقیمیان مطرح کرد: علاوه بر مقالات و پوسترها چند کارگاه تخصصی حدود ۶ سخنرانی کلیدی، مسابقه ایده شو و کسب‌وکارها در دوران کرونا و پس از کرونا در حوزه‌های مختلف علوم اعم از علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر، معماری و شهرسازی به‌صورت مجازی در اتاق‌های تخصصی ارائه می‌شود.

دبیر علمی دومین همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای دستیابی به اهداف عالی جامعه و اعطای سلامت، گامی هرچند ناچیز برای حفظ زندگی مردم برداریم.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

نظر شما