شناسهٔ خبر: 52075407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جوکار:

ایجاد امنیت در خلیج فارس در گرو هم‌افزایی دفاعی کشورها/ لزوم خروج بیگانگان از غرب آسیا

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد برگزاری رزمایش دریایی مشترک در خلج فارس بیانگر توان دفاعی بالا برای برقراری امنیت در این منطقه است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توان نیروی دریایی ایران برای برگزاری رزمایش های دریایی، گفت: برگزاری رزمایش ها بیانگر میزان آمادگی، توانایی بکارگیری توان دفاعی در مقابل تهدیدها و اقتدار نیروهای رزمی است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حضور قدرت های فرامنطقه ای در خلیج فارس هستیم، اظهار کرد: با برگزاری چنین رزمایش‌هایی و به رخ کشیدن سطح آمادگی و توانایی دفاعی، به کشورهای منطقه اعلام می شود برای تامین امنیت نیازی به حضور دیگران نیست و همسایگان می توانند با هم افزایی با یکدیگر تعامل کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این علاوه بر ارزیابی توان دفاعی و واکنش سریع در برابر تهدیدات احتمالی، موضوع هماهنگی و تعامل با دیگر کشورها برای مواقع بحرانی نیز سنجیده می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا همواره در معرض اقدامات بی ثبات کننده برخی کشورهای فرامنطقه ای قرار دارد، افزود: از این رو با برگزاری چنین رزمایش هایی به این کشورها اعلام می شود هر نوع اقدام بر خلاف قوانین بین المللی، می تواند آسیب های جدی را دربر داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلیج فارس یکی از مناطق استراتژیک دنیا محسوب می شود زیرا شاهراه ترانزیت انرژی دنیا در این موقعیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین نیروهای دفاعی و نظامی کشورهای منطقه باید همواره در سطح بالای آمادگی باشند از این رو چنین رزمایش هایی منجر به تحقق این امر می شود.

لازم به ذکر است، خبرگزاری تاس به نقل از دفتر اطلاع رسانی ناوگان دریایی منطقه اقیانوس آرام روسیه گزارش داده که ایران، روسیه و چین قرار است یک رزمایش دریایی مشترک برگزار کنند اما به زمان برگزاری این رزمایش اشاره ای نشده است./

پایان پیام

نظر شما