شناسهٔ خبر: 52075291 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ برتر بسکتبال؛

ذوب آهن ۸۳ _ نفت آبادان ۷۵/ شاگردان کوهیان باز هم پیروز شدند

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، نفت آبادان را از پیش رو برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ تیم بسکتبال ذوب‌آهن در دومین دیدار مرحله دوم گروهی از ساعت ۱۳ به مصاف نفت آبادان رفت که شاگردان کوهیان با نتیجه ۸۳ بر ۷۵ برنده این دیدار شدند.

در ادامه گزارش هر یک از کوارترها را می‌خوانید:

کوارتر اول: نفت آبادان با دفاعی که داشت اجازه نداد ذوبی‌ها در دقیقه نخست بازی به امتیاز برسند و تیم نفت با یک پرتاب سه امتیازی پیش افتاد. ذوب‌آهن بازی را به تساوی کشاند، بازی با نتیجه چهار بر سه به نفع نفت آبادان پیش افتاد. پرتاب سه امتیازی فرید اصلانی وارد حلقه شد. بازی با نتیجه ۹ بر پنج به سود ذوب آهن پیش رفت، بازیکنان ذوب آهن در پرتاب سه امتیازی عملکرد خوبی دارند. اکبری دید خوبی داشت ولی پاس او به هم تیم خود نرسید، نفت اختلاف را به یک امتیاز رساند. اشکان خلیل نژاد نخستین بازیکن دو خطا شد. بازی با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به سود ذوب آهن پیش رفت. پرتاب سه امتیازی بازیکنان نفت باعث شد جلو بیفتند، کوهیان از عملکرد اکبری راضی نبود و این بازیکن را بیرون کشید. بازیکن نفت توپ‌گیری انجام داد و در حالی که موقعیت خوبی داشت، اما نتوانست امتیازگیری کند. نفت شش امتیاز اختلاف ایجاد کرد، دو پرتاب آرمان زنگنه گل شد وکوارتر اول با نتیجه ۲۲ بر ۱۷ به سود نفت آبادان تمام شد.

کوارتر دوم: امتیاز اول در این کوارتر برای ذوب‌آهن کسب شد، بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نفع نفت آبادان پیش افتاد. دوتیم به داوری اعتراض دارند، نفت اختلاف را بیشتر کرد. ذوب‌آهن در امتیاز گیری عملکرد خوبی نداشت، کوهیان وقت استراحت گرفت. پرتاب سه امتیازی بازیکن ذوب آهن وارد حلقه شد تا بلکه روحیه این تیم بهتر شود. بازی با نتیجه ۳۳ بر ۲۵ به نفع نفت آبادان شد و بازی سرعت بالایی داشت. علی توفیق برای نفت آبادان درخواست تایم استراحت کرد، ذوب‌آهن بر خلاف نفت آبادان نفوذ خوبی نداشت. گاندوها در یک ضد حمله اختلاف را کم کردند. دخالت اکبری اجازه نداد ضربه بازیکن نفت وارد حلقه شود. بازی با نتیجه ۳۹ بر ۳۱ به نفع آبادان است. بازیکن ذوب آهن توپ‌گیری کرد و با پاسی که به آرمان زنگنه داد، دو امتیاز دیگر برای ذوب‌آهن در تابلو ثبت شد. نفت آبادان درخواست تایم استراحت کرد. ذوبی‌ها با دفاع خوبی که داشتند اختلاف را به عدد یک رساندند که نشان می‌دهد گاندوها به بازی برگشتند. بازی توسط فرید اصلانی به تساوی کشیده شد، در ثانیه‌های پایانی خطا برای ذوب آهن اعلام شد که علی توفیق اعتراض شدیدی کرد و وارد زمین شد و داور او را اخراج کرد. در نهایت کوارتر دوم با نتیجه ۴۲ بر ۴۱ به نفع ذوب‌آهن تمام شد.

کوارتر سوم: نفت آبادان با یک حمله جلو افتاد، آرمان زنگنه با یک حرکت انفرادی دو امتیاز به دست آورد. بازی با نتیجه ۴۷ بر ۴۴ به نفع نفت آبادان است. ذوب‌آهن بازهم اختلاف را به عدد یک رساند، سه امتیاز اکبری بازی را به تساوی کشاند. بازی سرعت زیادی داشت، پرتاب سه امتیازی مرتضوی وارد حلقه نفت شد. بازی با نتیجه ۵۸ بر ۵۲ به نفع ذوب‌آهن است، علی توفیق در خواست تایم استراحت کرد. گاندوها در این کوارتر عملکرد خوبی داشتند، نفت آبادان اختلافی که به وجود آمد را کم کرد و کوارتر سوم با نتیجه ۶۴ بر ۶۲ به نفع ذوب‌آهن تمام شد.

کوارتر چهارم: اشکان خلیل‌نژاد امتیاز ۶۶ را برای ذوب‌آهن به دست آورد، حمله نفت با عملکرد خوب گاندوها در دفاع ناقص ماند. بازیکنان نفت به دنبال جبران امتیازات هستند، سهراب‌نژاد و ارسلان کاظمی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند برای ذوب‌آهن بازی کنند. نفت اختلاف را کم کرد، دو بازیکن با بازیکنان با تجربه خود بازی می‌کنند. سجاد مشایخی در یک شرایط بد امتیاز ۷۰ را برای ذوب‌آهن کسب کرد. نفت هم پا به پای ذوب‌آهن امتیاز می‌گیرد، بازی با نتیجه ۷۰ بر ۶۸ به نفع ذوب آهن است. دومین تایم استراحت نفت آبادان گرفته شد، بازیکن نفت دچار مصدومیت شد. پرتاب سه امتیازی زنگنه اختلاف را به عدد هشت رساند. فرزاد کوهیان در خواست وقت استراحت کرد. ذوب‌آهن در نهایت با نتیجه ۸۳ بر ۷۵ به سود ذوب‌آهن تمام شد.

نظر شما