شناسهٔ خبر: 52075171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

آصفری:

شرکت های ایرانی توانمندی مشارکت در بازسازی سوریه را دارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجاس تاکید کرد شرکت های ایرانی که در حوزه زیر ساخت توانمندی بسیاری دارند می توانند در دوره بازسازی و سازندگی سوریه در این کشور فعالیت کنند از این رو انتظار می رود در نشست آستانه کشورهایی که در زمان جنگ در کنار سوریه بودند در اولویت همکاری های اقتصادی قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست آستان در ایران گفت: نشست آستانه که کشورهای ایران، ترکیه و روسیه در خصوص مسائل سوریه برگزار می کنند می تواند زمینه همکاری و تعامل چندجانبه را فراهم کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: کشورهای همسایه سوریه برای ایجاد امنیت در این کشور و منطقه هزینه های سنگین انسانی و مالی داده اند و اکنون که این کشور روی آرامش را می بیند انتظار می رود که این کشورها در توسعه سوریه سهمی داشته باشند.

وی توضیح داد: شرکت های ایرانی که در حوزه زیر ساخت توانمندی بسیاری دارند می توانند در دوره بازسازی و سازندگی سوریه در این کشور فعالیت کنند از این رو انتظار می رود در نشست آستانه کشورهایی که در زمان جنگ در کنار سوریه بودند در اولویت همکاری های اقتصادی قرار گیرند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه باید سهم کشورهایی که در کنار سوریه بودند مشخص شود، بیان کرد: در عین اینکه باید سهم هر کشور در توسعه سوریه مشخص شود از سوی دیگر انتظار می رود که کشورها نیز ظرفیت های خود را برای توسعه سوریه در اختیار این کشور قرار دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مقامات کشور سوریه باید مراقب باشد که به بهانه بازسازی کشورش مجدد فضای نفوذ فراهم نشود و همکاری مناسبی با کشورهای دوست خود برای سازندگی داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما