شناسهٔ خبر: 52075116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی

تقویت واحدهای کنترل کیفی در گلخانه‌ها به اصلاح نظام تولید منجر می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقویت واحدهای کنترل کیفی در گلخانه‌ها به لحاظ افزایش سلامت و کاهش آلاینده‌ها به اصلاح نظام تولید منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامرضا تقوی روز چهارشنبه در نشستی با موضوع ساماندهی و بروزرسانی واحدهای کنترل کیفی گلخانه‌ها افزود: اجرای دقیق نکات فنی و سلامت توسط واحدهای کنترل کیفی در گلخانه‌ها به نوعی پوست اندازی فکری و فیزیکی در تولیدات بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای کنترل کیفی در گلخانه‌ها، امنیت غذایی سالم را تامین می‌کند، گفت: از آنجایی که تولیدات گلخانه‌ای به عنوان غذای اصلی مردم محسوب می‌شوند، بنابراین رعایت استاندارها و مولفه‌های کیفی در آن بسیار ضروری بوده و این مهم بر عهده واحدهای کنترل کیفی قرار دارد.

تقوی به رتبه بندی گلخانه‌ها براساس واحدهای کنترل کیفی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از آنجایی که این واحدها از بدو تاسیس تا بهره برداری در گلخانه نقش محوری دارند، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که جایگاه این واحدها در تولیدات بخش کشاورزی پرنگ تر جلوه کند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ترویج و فرهنگ سازی برای ارتقاء جایگاه واحدهای کنترل کیفی در گلخانه‌ها یکی از مهم ترین مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما