شناسهٔ خبر: 52075017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت در مشهد:محدودیت منابع و بودجه تحقیقاتی در کشور نداریم

گروه استان‌ها-معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: محدودیت منابع و بودجه تحقیقاتی در کشور نداریم آنچه که هست کمبود مدیریت در تحقیقات و بودجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، یونس پناهی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت:تحقیقات پاسخگو به معنی دسترسی به دانشی است که ثروت آفرینی کند، تمام هزینه های تحقیقاتی که ثروت آفرینی کند و جلوی خروج ارز را بگیرد پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: متاسفانه کمتر به سمت تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات حوزه سلامت رفته ایم در حالی که پژوهشی ارزشمند است که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی ما باید حتما جوانگرا شود و ظرفیت جذب و به کارگیری نخبگانی که پرورش دادند را داشته باشند همچنین دانشگاه‌های ما باید به سمت کارآفرینی بروند و دانشگاه، اجتماعی شود و نیازهای اجتماع را رفع کند.

پناهی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزء دانشگاه‌های پیشرو نسل سه است که در آن بین تولید دانش با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری و جذب نخبگان فاصله کمی وجود دارد.

انتهای پیام/281/ ع

نظر شما