شناسهٔ خبر: 52074932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نعیمی تشریح کرد؛

جزئیاتی از همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» با ارائه ۱۸۴ مقاله به‌صورت سخنرانی و پوستر در این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، فرید نعیمی در همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: این همایش با ۲۵ مقاله به‌صورت سخنرانی آنلاین و ۱۵۹ مقاله به‌صورت پوستر آفلاین در واحد نجف‌آباد برگزار شد که امیدواریم دانشگاه با برگزاری این همایش و حضور پژوهشگران بتواند گام‌های مؤثری، هرچند کوچک برای رفع چالش‌ها و بحران‌های اجتماعی بردارد و درراستای رفع نیازهای جامعه و صنعت دستآوردهای خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دوران کرونا با گفتمان دانش و هم‌افزایی

همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا در ایستگاه دوم

وی افزود: با نگاه به نمودار روند مبتلایان و افرادی که متأسفانه در طول دوران کرونا از دست دادیم، متوجه این موضوع می‌شویم که دانشگاه‌ها باید نقش خود را در این عرصه به‌خوبی ایفا کنند و بتوانند تاثیر مفیدی در جامعه داشته باشند.

رئیس همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پس از کرونا، شیوع کرونا در کشور را مسبب تغییر بسیاری از عادت‌های رفتاری و سبک زندگی مردم دانست و بیان کرد: برگزاری همایش‌ها به‌صورت مجازی یکی از نمونه‌هایی از این تغییرات است که در طول سال‌های گذشته و قبل از شروع پاندمی کرونا در ذهنمان تداعی برگزاری مجازی آن را نداشتیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد مطرح کرد: این تغییر عادت و تغییر سبک زندگی در دوران شیوع کرونا و مطمئناً پس از پایان این بیماری تغییری را در المان‌های متفاوت در حوزه علم و دانش به‌جای می‌گذارد.

نعیمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در راستای دستیابی به پاسخ برخی سؤالات متفاوت درزمینهٔ شرایط زندگی در دوران پساکرونا و استفاده از پژوهش‌های کاربردی پژوهشگران در این زمینه دومین همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پسا کرونا را برگزار کرد.

وی محورهای اصلی این همایش را دانش بین‌رشته‌ای سلامت در ابتلا به ویروس کرونا، شاخص‌های بین‌رشته‌ای قدرت با ابزار سلامت در دوران کرونا و پساکرونا، شاخص‌های دانش‌مداری بین‌رشته‌ای سلامت در دوران کرونا و پساکرونا، تمدن‌سازی سلامت در دوران کرونا و پس از کرونا مبتنی بر دانش بین‌رشته‌ای، سیاست‌گذاری مطلوب بین‌رشته‌ای سلامت در دوران کرونا و پس از کرونا، نقش علوم مختلف برای دستیابی به حکمرانی تمدن‌ساز در جهان پساکرونا، سبک زندگی جدید در دوران کرونا و پس از کرونا مبتنی بر دانش بین‌رشته‌ای، کاربست دانش جدید بین‌رشته‌ای در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی در دوران کرونا و پساکرونا دانست.

رئیس همایش ملی تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی درجهان پساکرونا با تأکید بر لزوم حضور و ورود دانشگاه‌ها در بررسی چالش‌ها و مشکلات احتمالی جامعه در دوران پساکرونا افزود: دانشگاه‌ها به‌غیراز موضوع سلامتی و بحث دانشی که پس‌ از این دوران باید به آن پرداخته شود، باید به‌عنوان مراکز علمی در گروه‌های مختلف به بررسی چالش‌های موجود و یافتن راه‌کار مناسب درزمینهٔ آموزش مجازی و استفاده از بسترهای مجازی برای حل مشکلات و تشکیل و ایجاد یک اقتصاد جدید مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در دوران پساکرونا بپردازند و نقش و رسالت خودزا چه در زمان کرونا و چه در زمان پساکرونا به‌خوبی ایفا کنند.

وی تأثیرگذاری دوران کرونا بر محیط‌زیست و بررسی اتفاقاتی که در آینده می‌افتد را نیز حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این دوران به غیرازموضوع بهداشت و سلامت باید در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علوم مهندسی، تجهیزات پزشکی، پرستاری و مامایی، روان‌شناختی، معضلات اجتماعی، ورزش و تربیت‌بدنی، سبک مدیریت و درنهایت در حوزه دانش‌های زیستی موردبررسی قرار گیرد تا بتوانیم با رفع چالش‌های موجود از تأثیر منفی آن در دوران پسا کرونا جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی وتولید دانش بومی نقش بسزائی در رفع نیازها و الزامات زندگی بشر داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

نظر شما