شناسهٔ خبر: 52074919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: راه‌اندازی دهکده سفال نقش مهمی در توسعه اقتصادی ورامین دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی دهکده سفال در روستای احمدآباد ورامین، نقش مهمی در توسعه اقتصادی این شهرستان دارد و برای تحقق آن باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین نوش‌آبادی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روستای احمدآباد وسط (کوزه‌گران) از توابع بخش مرکزی ورامین اظهار داشت: هر چند که تأمین زیرساخت‌های زندگی در مناطق روستایی مهم و موجب کاهش مهاجرت به مناطق روستایی می‌شود ولی مهمترین اصل در ماندگاری روستائیان، ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد برای ساکنان این مناطق است.

وی گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که به ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی منجر می شود جلب مشارکت مردم در اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی است که در آن روستا به صورت تخصصی انجام می‌شود.

نوش آبادی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود تا ضمن کاهش قیمت تمام شده، فروش و عرضه این محصولات در محل، روستا را به یک قطب مهم گردشگری تبدیل کند.

وی بیان کرد: روستای احمدآباد وسط ورامین، از دیرباز محل تولید بهترین سفال‌ها بوده و راه‌اندازی دهکده سفال در این منطقه می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی شهرستان را فراهم کند.

نوش آبادی با اشاره به اجرای پل روگذر راه‌آهن سراسری تهران - مشهد در ورودی این روستا گفت: دولت با تمام توان در صدد رفع مشکلات موجود و تکمیل این پل روگذر است تا تردد روستائیان با کمترین مشکل همره شود.

وی اضافه کرد: از این رو تلاش می‌شود تا با پیگیری‌های صورت گرفته، این پروژه ظرف سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

نوش‌آبادی از واگذاری اماکن ورزشی روستایی به دهیاری‌ها خبر داد و افزود: واگذاری هفت مجموعه ورزشی در روستاهای ورامین به دهیاری به منظور احیا، بازسازی و تکمیل در دستور کار قرار گرفته و با تحقق آن، استعدادهای ورزشی جوانان روستایی شکوفا می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل راه‌های روستایی به ویژه جاده مواصلاتی به چرمشهر جزو دغدغه اهالی این روستا است که برای رفع آن دستورات لازم صادر شده و تا حصول نتیجه مطلوب، درخواست مردم پیگیری می‌شود.

روستای احمدآباد کوزه گران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ورامین است که در هشت کیلومتری جنوب بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و به واسطه خاک مرغوب، بهترین سفال های استان تهران را تولید می کند.

ورامین با ۲ بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما