شناسهٔ خبر: 52074370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید شورای مشورتی حقوق بشر بر پیگیری تضییع حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی

تهران - ایرنا - اعضای شورای مشورتی حقوق بشر در نخستین نشست این شورا بر پیگیری موارد تضییع حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، نخستین نشست اعضای شورای مشورتی حقوق بشر با حضور کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از حقوقدانان، صاحبنظران و اساتید حوزه حقوق بشر برگزار شد.

در این جلسه دبیر ستاد حقوق بشر، سیاست حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را ترکیبی از اقدامات آفندی و تعاملی برشمرد و گفت: اقدامات آفندی به معنای مطالبه‌گری ایران در حوزه حقوق بشر هم نسبت به نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی و هم نسبت به نقض حقوق ملت ایران خواهد بود.

غریب آبادی حوزه تعاملی را پاسخگویی به ادعاها و اتهامات وارده حقوق بشری، تبیین دستاوردهای حقوق بشری، همکاری و تعامل هدفمند و عزتمند با سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر، شناسایی و رفع نواقص در حوزه‌های مربوط به بهره‌مندی مردم از حقوق بشر بیان کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ملت ایران قربانی تحریم و تروریسم هستند؛ باید صدای مظلومیت مردم ایران را از طریق سازوکارهای حقوق بشری به گوش جهانیان برسانیم.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل تحریم‌ها و تروریسم علیه ملت ایران، آسیب‌های حقوق بشری، تعاملات حقوق بشری با سایر کشورها و سازوکارهای بین المللی حقوق بشری، تدوین و توسعه حقوق بشر اسلامی در عرصه بین‌ المللی، پاسخگویی مستند و اقناعی به ادعاها و اتهامات، رصد وضعیت رعایت حقوق بشر در داخل کشور، دیپلماسی عمومی و ارتقای ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

نظر شما