شناسهٔ خبر: 52074242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار: وام‌دار کسی نیستم و مدیران را خودم انتخاب می‌کنم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وام‌دار کسی نیستم و مدیران را خودم انتخاب می‌کنم، گفت: مدیر ضعیف که مانع ایجاد کند در استان جایی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس بهمن امیری مقدم در نشست با فعالان اقتصادی کرمانشاه که (۲۸ دی) برگزار شد، افزود: همه باید در کنار هم برای سرافراز شدن کرمانشاه تلاش کنیم.

وی از ویژگی‌های خوب کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: اگرچه قبول داریم یکسری مشکلات هست، اما نباید کرمانشاه را سیاه معرفی کنیم.

استاندار کرمانشاه از همه درخواست کرد از این پس از کرمانشاه بد نگویند و یادآور شد: این استان قهرمان و ثمره خون شهیدان است، پس باید خوبی کرمانشاه را بگوییم و به آن عزت بدهیم.

امیری مقدم معتقد است، وقتی از کرمانشاه چهره نامناسب نشان دهیم سرمایه‌گذار هم رغبت نمی‌کند به استان بیاید.

وی در ادامه از اینکه بخش خصوصی کرمانشاه در کشور صاحب کرسی است به عنوان یک ظرفیت یاد کرد و ادامه داد: توجه به بخش خصوصی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و اقتصادی ضرورتی جدی است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه نباید چیزی به اسم مانع برای بخش خصوصی داشته باشیم، افزود: جلسات هم محل وقت هدر دادن نیست، بلکه باید مصوبه و خروجی قابل اجرا داشته باشد.

امیری مقدم با بیان اینکه مدیری که مانع ایجاد کند در استان جایی ندارد، اظهار کرد: چون وام‌دار کسی نیستم مدیران را خودم انتخاب می‌کنم تا افراد توانمند پای کار بیایند.

وی بر لزوم احصا مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: تیم‌ ویژه‌ای برای رفع این موانع تشکیل می‌شود.

امیری مقدم با بیان اینکه ما هم در مقابل از بخش خصوصی تلاش مضاعف و تولید با کیفیت می‌خواهیم، افزود: بخش خصوصی باید سهم خود را از اقتصاد و توسعه استان بیشتر کند.

وی بر لزوم تعامل دو سویه بین دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، اما اگر نتیجه نداشته باشد برگزار نخواهد شد.

استاندار کرمانشاه از تلاش برای بهبود فضای کسب و کار استان نیز با محوریت بخش خصوصی خبر داد.

موضوع دیگری که امیری مقدم بر آن تاکید کرد پرهیز از ارجاع پرونده فعالان اقتصادی به سیستم قضایی بود و ادامه داد: باید از ظرفیت مراکز داوری برای حل مشکلات بخش خصوصی استفاده کرد.

 استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مرزی و تجارت استان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مرزهای استان مسیر تعامل با عراق و سوریه است و باید زیرساخت‌های مناسب در آنها فراهم باشد.

لزوم زیباسازی شهر کرمانشاه با حمایت و همراهی اصناف، آموزش نیروی کارآمد با همراهی بخش خصوصی، افزایش سهم تولیدات استان در سبد فروشگاه‌ها، الزام دستگاه‌ها به تامین نیازهای خود از تولیدات استان، حضور فعال اتاق اصناف در بحث تنظیم بازار و کسب نظر از کشاورزان در تعیین قیمت محصولات کشاورزی از دیگر مواردی بود که استاندار کرمانشاه بر آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما