شناسهٔ خبر: 52073951 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خانواده‌ها فرزندان خود را در مقابل محتوای نامناسب فضای مجازی محافظت کنند

رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به استفاده کودکان از فضای مجازی می طلبد خانواده ها فرزندان خود را درمقابل محتوای نامناسب دراین فضا حفاظت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسئولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت های مهم خانواده ها در قبال فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی است .

وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درسی کودکان در فضای مجازی و دسترسی آن ها به فضای سایبر، نظارت بر حضور کودکان توسط والدین در این فضا امری ضروری است و باید با نظارت دقیق و کاربردی از اعتیاد کودکان و نوجوانان به اینترنت و فضای مجازی جلوگیری کنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می باشد، اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد که افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده و در چهارچوب این فضا برای کودکان مهیا کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان یادآور شد: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما