شناسهٔ خبر: 52073873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان تاکید کرد؛

لزوم افزایش اعتبارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رفع معضل بیکاری

کوهدشت- نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش اعتبارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رفع معضل بیکاری در لرستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضا مبلغی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهدشت اظهار داشت: معضل اصلی امروز جامعه ما بیکاری است و برای حل این مشکل بایستی نظام آموزشی بر اساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در نتیجه افزایش مهارت جویندگان کار پایه‌ریزی شود.

وی گفت: جوانان جویای کار برای ایجاد اشتغال مولد و هدف‌دار بایستی ابتدا در یک حرفه ماهر شوند و در ادامه بتوانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره وارد بازار کسب و کار شوند و این مهم از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی علمی و عملی با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی امکان‌پذیر خواهد بود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، جایگاه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ترویج مهارت‌آموزی در سطح استان را بسیار مهم دانست و افزود: متأسفانه تاکنون این اداره کل مورد کم‌توجهی قرار گرفته، درصورتی‌که بخواهیم در راستای کاهش بیکاری در سطح جامعه گام برداریم بایستی در گام نخست اعتبارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد تا بتوان ضمن تجهیز و به‌روزرسانی امکانات موجود با ارائه آموزش‌های مهارتی نوین افراد متخصص و ماهر را برای ورود به بازار کار تربیت کرد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی عنوان کرد: ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی استان لرستان در شهرستان کوهدشت امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود، که بهره‌برداری کامل و اجرای آموزش‌های مهارتی با محوریت نیازسنجی منطقه بایستی تسریع شود.

نظر شما