شناسهٔ خبر: 52073758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وال استریت ژورنال: آمریکا در پی تحریم حامیان روسیه در اوکراین است

در ادامه تلاش‌های غرب برای تشدید فشارها علیه مسکو، یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده است که واشنگتن قرار است تحریم‌هایی را علیه حامیان روسیه در اوکراین وضع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اختصاصی به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت در حالیکه «آنتونی بلینکن» برای دیدار با رهبری اوکراین و همتای روس خود، عازم اروپا شده است، ایالات متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌های مالی علیه برخی شخصیت‌های اوکراینی است که واشنگتن آن‌ها را جدایی‌طلبان‌ حامی روسیه در اوکراین توصیف می‌کند.

طبق این گزارش‌ مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این اقدام آمریکا بخشی از نمایش دیپلماسی و فشار است که واشنگتن امیدوار است روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.

بنا به گفته مقام‌های آمریکایی در حالیکه طی ماههای اخیر تنش‌ها میان ایالات متحده و همپیمانان اروپایی این کشور با روسیه در خصوص موضوع اوکراین تشدید شده است، تصمیم واشنگتن برای تحریم شخصیت‌های اوکراینی نشان می‌دهد که ایالات متحده هنوز درباره هدف قرار دادن مستقیم روسیه تردید دارد.

طبق این گزارش، تحریم‌های جدید آمریکا که احتمالاً دارایی‌های دستکم چهار شخصیت اوکراینی را مسدود خواهد کرد، احتمالاً اوایل فردا (پنجشنبه) اعلام شود.

بر اساس آن چه در روزنامه وال استریت ژورنال نوشته شده است، بسته تحریمی جدید روسیه، جدیدترین سری از اقداماتی است که تحت فرمان اجرایی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در آوریل گذشته به امضا درآمد تا افرادی را که با روسیه ارتباط دارند تنبیه کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشده است و خزانه‌داری آمریکا به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی افرادی را که قرار است در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گیرند، معرفی نکرده‌اند.

مدت ها است که ایالات متحده و برخی همپیمانان  غربی این کشور اتهاماتی را به روسیه درباره تلاش برای تحریک به جدایی‌طلبی در شرق اوکراین وارد کرده‌اند و در همین راستا تحریم‌هایی را علیه مسکو مطرح کرده‌اند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا اخیراً بر تنش‌های میان روسیه و اوکراین دامن زده‌اند و مدعی شده‌اند که احتمال حمله مسکو به کی‌یف وجود دارد و به همین بهانه کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه را افزایش داده‌اند.

غرب مدعی است که مسکو بیش از یکصد هزار نظامی در مناطق مرزی با اوکراین مستقر کرده است و احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد و از طرف دیگر، ایالات متحده از آمریکا درخواست کرده که نیروها را از مرز خارج کند اما مسکو تأکید کرده است که حق انتقال نیروهایش را درون مرز این کشور دارا است و هرگونه ادعا درباره حمله به اوکراین را رد کرده است.

در راستای سیاست‌های اعمال فشار غرب به روسیه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز (چهارشنبه) در سفری غیرمنتظره وارد اوکراین شد و ادعاهای اخیر درباره احتمال حمله روسیه به این کشور را تکرار کرد و گفت: «روسیه نیروهای خود را در مرزهای اوکراین جمع می‌کند و [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] می‌خواهد توانایی انجام یک اقدام خصمانه علیه آن را داشته باشد».

ادعاهای آمریکا درخصوص احتمال حمله روسیه به مناطق شرق اوکراین در حالی است که واشنگتن روز گذشته ۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به کی‌یف را تأیید کرد.

پیش از این، تعدادی از سناتورهای آمریکایی و وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی جداگانه گفتند که تصمیم دارند تسلیحات مختلفی از جمله موشک‌های ضد تانک به اوکراین بفروشند تا بتواند در صورت نیاز از خود در برابر روسیه دفاع کند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما