شناسهٔ خبر: 52073585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر:

دانش آموزان بوشهر با کارکردبهینه فضای مجازی آشنا شوند

گناوه - ایرنا - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه کارکردهای مثبت و منفی فضای مجازی دانش آموزان این استان باید با خطرها و مشکلات و کارکردهای بهینه این عرصه آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف رازقی پور روز چهارشنبه در جلسه توانمندسازی مشاوران و رابطان مشاور در سالن اجتماعات آموزش وپرورش شهرستان دیلم افزود: مراقبت از دانش آموزان در فضای مجازی با وجود درگیری و شرایط کرونایی که به اجبار آنها  را به این سمت و سو سوق داده‌است، ضرورت دارد.

وی اظهارداشت: مشاور، معلم و مدیر در مدرسه نقشی مهم در حل مشکلات دانش آموزان در معرض آسیب و شناسایی آنها دارند و یکی از مهم ترین راهکار به شمار می‌آید.

رازقی پور گفت: شاید برخی دانش آموزان در معرض خطر با نگاهی سطحی شناسایی شوند ولی برخی دیگر نیازمند کنکاش بیشتر، شناخت روحیات، تغییر در رفتار این شمار است.
وی بیان کرد:  راه حل چنین مشکلاتی، دوست شدن، شنیدن حرف دل دانش آموز با وجود سختی می‌تواند مفید واقع شود.

رازقی پور با بیان اینکه راهکار بعدی برای کاهش آسیب های اجتماعی، دوست یابی و شیوه دوست یابی چگونه است، گفت: باید پاسخ به این گونه سئوالات داده شود و ویژگی ها و معیارهای دوست خوب را آموزش و به دانش آموزان یاد دهیم.
وی ادامه داد: اجرای طرح بسته ارتقای خدمات مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شامل سه طرح، همدل، پیام مشاور با تولید و ارسال پیام‌های ترییتی و مشاوره ای، طرح صدای مشاور ویژه مراکز مشاوره و مشاوران، از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت: بحث فوریت های روان اجتماعی از دیگر برنامه‌های اداره مشاوره در استان بوشهر است که  در موارد اضطرار و در سریع‌ترین زمان ممکن کارگروه مربوطه تشکیل و از عهده حل مشکل برخواهند آمد.

وی گفت: در این راستا خط تلفن ۱۵۷۰  بصورت رایگان از ساعت ۸ تا ۲۰ با حضور مشاوران مجرب استان، پاسخگوی دانش آموزان و اولیا خواهد بود.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: باید با فعال کردن ظرفیت همیار مشاور در مدارس، از این ظرفیت بصورت بهینه استفاده کرد.

رازقی  پور افزود: با توجه به ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز از این فرصت برای جلوگیری از بسیاری مشکلات و بحران ها کمک بگیریم.

وی ضمن تقدیراز عملکرد مشاوران مدارس شهرستان دیلم در ارائه خدمات مشاوره ای و هدایت تحصیلی، عملکرد این منطقه را  در سطح استان  بسیار خوب توصیف کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم  با اشاره به نقش کلیدی مشاوران در مدارس اظهار کرد: با توجه به مشکلات و مسائلی که در دوران کرونا و پساکرونا بر جامعه و آموزش و پرورش تحمیل شده‌است، مشاوران شرایط سخت تری در دوران پساکرونایی با دانش‌آموزان خواهند داشت.
علی دشتی بر اهمیت مرکز مشاوره و حضور نیروهای تخصصی برای کمک در حل مشکلات دانش آموزان بویژه در دوران پساکرونا تاکید کرد.

بعد از این جلسه مرکز مشاوره شهرستان دیلم  افتتاح شد که در آن خدماتی نظیر مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره کو دک و نوجوان، اختلالات رفتاری، کنترل خشم، افسردگی و استرس ارایه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما