شناسهٔ خبر: 52073520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

عزم جهادی بسیجیان در سیل هرمزگان

گروه‌های جهادی با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد استان هرمزگان به مناطق سیل‌زده رودان اعزام شده و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد استان هرمزگان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج  اظهار داشت: نیروهای جهادی از دو هفته پیش تاکنون در رودان حاضر هستند و کار احداث سیل بند و لایروبی رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: تجهیزات و ادوات سنگین راهسازی نیز در منطقه مستقر کردیم و در حال انجام خدمت به مردم سیل‌زده هستیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: تاکنون طبق برآوردها بارندگی شدید و سیلاب به بیش از 500 واحد مسکونی خسارت زده که قطعا این آمار بیشتر است و تلاش می‌شود به مردم سیل‌زده کمک‌رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان رودان بافت فرسوده زیاد است و منازل یا گلی هستند و یا سقف چوبی دارند و با توجه به حجم بارندگی به این منازل خسارت زیادی وارد شده و سقف منازل ریزش کرده است.

باوقار گفت: محله سنگی رودان و منطقه جغین بیشترین خسارت را دیده و تلاش داریم با همکاری فرمانداری با در نظر گرفتن چند مدرسه بحث اسکان اضطراری مردم را انجام دهیم.

وی نیاز فعلی مردم سیل‌زده را وسایل گرمایشی و اقلام خوراکی عنوان کرد و بیان داشت: ما در استان بالغ بر 1200 گروه جهادی داریم و در زمینه نیرو برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده مشکلی نیست اما مشکلی که وجود دارد این است که مردم نوع دوست استان و کشور باید پای کار بیایند و لوازم گرمایشی همچون والتر، پتو و حتی نایلون پلاستیک برای این سیل‌زدگان ارسال کنند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق نمایندگی‌های بسیج سازندگی در شهرستان‌ها به دست مردم سیل‌ زده برسانند و در گرفتاری پیش‌رو یاری‌گر همنوعان خود باشند.


از سوی دیگر سیل به مسیرهای تردد نیز آسیب‌زده و مطابق اعلام مدیرکل بحران استانداری هرمزگان 100 راه روستایی مسدود شده و برق و آب نیز در بسیاری از مناطق قطع شده و این استان با یک بحران جدی روبه‌رو است.

نظر شما