شناسهٔ خبر: 52073390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان به زودی عملیاتی می‌شود

خداحافظی با گره ترافیکی میدان بهمن

پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان و بلاتکلیفی طولانی مدت آن، در نهایت این پروژه ترافیکی صبح شنبه هفته آینده مصادف با ۲ بهمن ماه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

همشهری محله - رضا نیکنام:  معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۶ در این باره گفت: «پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان با عنایت شهردار تهران در دستورکار قرار گرفته تا شهروندان پس از ۱۰ سال شاهد عملیاتی شدن پروژه ای باشند که نقش و اهمیت فراوانی در بازگشایی گره‌های ترافیکی، تسهیل عبور و مرور خودروها، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت و انرژی، حذف دور برگردان های غیر ضروری و کاهش آلودگی هوا در این محدوده باشند».

رضا خرمی شریف، ادامه داد: «اهمیت اجرای این پروژه ترافیکی را می توان در مقیاس فرا منطقه ای تشریح کرد. روزانه چندین هزار سفر از نقاط مختلف شهر تهران در بزرگراه های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان انجام می شود. برای نمونه تنها در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه ها بیش از ۱۲ هزار سفر انجام می شود که در چنین شرایطی شلوغی، ترافیک و راهبندان دور از انتظار نیست.»

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۶ درباره جزئیات اجرای این پروژه ترافیکی توضیح داد: «این پروژه درچند سطح عملیاتی می شود. سطح (الف) -مسیر نواب شمال به جنوب و جنوب به شمال در تراز همسطح به طول۱۵۶۹ متر و عرض۲۹متر، سطح(ب) - مسیر میدان بهمن به آزادگان در تراز همسطح و زیرگذر به طول۱۲۸۴ متر و عرض۱۱ متر و طول زیرگذر ۹۷ متر و سطح (ج) - مسیر نواب شمال به شرق در تراز مثبت، ایجاد روگذر(رمپ جهتی) به طول۳۳۰ متر و عرض ۷ متر و ۵۰ سانتی متر و سطح (د) - مسیر آزادگان به میدان بهمن و همسطح کنار گذر به طول۹۱۴ متر و عرض ۹و۱۱ متر.»

 خرمی شریف مدت زمان اجرای پروژه را طبق گفته مشاور و مجری، حدود ۲۰ ماه عنوان کرد و گفت: «با اجرای این پروژه دسترسی ساکنان محله جوادیه به نقاط مختلف شهر بهبود یافته و همچنین شلوغی و گره ترافیکی میدان بهمن برای همیشه بر طرف می شود.»

نظر شما