شناسهٔ خبر: 52073386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه :

کمال انسان در گرو ایمان راسخ و ماندن در صراط مستقیم است/ خداوند خریدار انسان کامل(شهید) است

حجت‌الاسلام پناهی مقدم گفت: خداوند در قرآن فرمودند زمین و آنچه در زمین و آسمان برای بشر آفریده شده است به عنوان امکانات که انسان در این ظرف و فضا زندگی و مسیر کمال را طی کند این عقیده ها است که انسان با آنها زندگی می کند به کمال و آن نتایجی می رسد که در وجود شهدا و شهید سلیمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی،  حجت الاسلام عليرضا اکبر پناهی مقدم استاد حوزه و دانشگاه در پخش زنده نشست بصیرتی نماد پردازی و الگوسازی از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: موضوع شهید در دو بخش تجلیل از شهید و بخش دوم درس و بازیابی شخصیت او برای دیگران است، آن فرهنگی که شهید سلیمانی را به این درجه تربیت رسانده است برای جوانان معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهادت حضور است افزود: حضور در صحنه ای که باید مومنی آنجا باشد و جان خود را در راه خدا تقدیم کند کسی به این عاقبت می رسد قوانینی را باید رعایت کند و باید به قول سردار سلیمانی اول شهید باشیم در این دنیا و تا بعد به شهادت برسیم و جان در راه دین بدهیم.

 

حجت الاسلام پناهی مقدم خاطرنشان کرد: در بررسی اینکه چه قوانینی رعایت می شود تا شخصیتی چون شهید سلیمانی تربیت می شود در این عالم خداوند برای ما صراط قرار داده که صراط به معنی راهی است راه اصلی که ما را به نتیجه نهایی می رساند در اول قرآن داریم صراط مستقیم که آن را به عنوان اولین دعا از خدا بخواهیم که روزانه در هر نوبت نماز میگویید.

 

وی عنوان داشت: حرکت در صراط مستقیم مقدماتی دارد اولین مقدمه اعتقادات است انسان باید عقیده  وجود خداوند متعال و یگانگی او را داشته باشد. صفات خداوند که عالم مطلق است دستوراتش قطعا صحیح و برای نفع رساندن به بندگان است او قدرت دارد و شنوا و بیناست که اگر نبود نمی توانست این نعمت ها را به ما دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اعتقاد به اینکه خداوند متعال از آوردن ما به عالم هدف داشته است ما را در این عالم آورد و امکانات کامل به ما داده برای رسیدن به هدفی و در قرآن خطاب به پیامبر فرمودند این هدف را برای انسان‌ها یادآوری کن و  بعد از این به آنها بگویید انس و جن در عالم آوردم برای اطاعت و در بین موجودات عالم این دو گروه تکلیف دارند.

 

وی اظهار داشت: هدف خداوند از آوردن انسان‌ها به این عالم برای رسیدن به تکامل است  ما ناقص هستیم و با اطاعت از خداوند کامل می شویم انسان برای رسیدن به تکامل امکانات می خواهد.

 

حجت‌الاسلام پناهی مقدم گفت: خداوند در قرآن فرمودند زمین و آنچه در زمین و آسمان برای بشر آفریده شده است به عنوان امکانات که انسان در این ظرف و فضا زندگی و مسیر کمال را طی کند این عقیده ها است که انسان با آنها زندگی می کند به کمال و آن نتایجی می رسد که در وجود شهدا و شهید سلیمانی است.

 

وی بیان داشت : زندگی در این عالم سختی ها دارد و مسلم است که جهان با این عظمت با سختی های فراوانی همراه خواهد بود اما خداوند وعده فرمودند که مؤمنین را کمک می کنند. یک مومن هیچ غصه ای ندارد اگر عقیده کامل  و حرکت در مسیر حق داشته باشد خداوند او را نصرت می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: خداوند متعال فرمودند مسلما در این جهان موانع زیادی بر سر راهتان خواهد بود و من آن ها از سر راهتان برمی دارم به شرطی که در مسیر باشید و نيز فرمودند  برای کسی که اهل تقوا و در مسیر حق است و حدود الهی را رعایت می کند هرچه در گرفتاری ها قرار می گیرد خداوند او را از گرفتاری ها بیرون می برد و مومن بدون هیچ نگرانی به مسیر حق ادامه می دهد.

 

 وی با بیان اينکه آنچه در طول تاریخ انقلاب اسلامی دیدیم باید به جوانان منعکس کنیم گفت: در این کشور رژیم آمریکایی صد در صد مسلط بود خداوند متعال یک مرجع تقلید عالم و مجاهد امام خمینی را در برابر آن رژیم تا بن دندان مسلح موفق کرد در حالیکه امام( ره) نه حزبی و نه توپ، تانک، اسلحه و ارتشی  داشت اما توانست مردم را بیدار کند و مردم با اطاعت از خداوند متعال به میدان آمدند و خداوند دست امام را گرفت.

 

حجت الاسلام پناهی مقدم افزود : خداوند  در قرآن فرمودند ما شما را موفق می کنیم و رعب و وحشت در دل دشمنان شما قرار می دهیم و به همین صورت انقلاب پیروز شد با تمام تلاشی که استکبار جهانی بر علیه انقلاب می کرد.

 

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب توسط عوامل شان در داخل کشور دست به ترور زدند و از شخصیت های برجسته انقلاب و عموم ملت حزب الله را به شهادت رساندند اما انقلاب پابرجا ماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نمونه ای دیگر از آثار قدرت الهی  خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب هشت سال جنگ را بر علیه کشور ما تحمیل کردند و معتقد بودند حالا که ارتش شاه ازهم‌پاشیده و انقلاب هنوز ارتشی ندارد قطعاً موفق می‌شوند. هفت‌کشور بزرگ دنیا در خلیج‌فارس ناو آوردند ولی کشور ایران پیروز شد و حتی یک وجب از خاک کشور را نتوانستند تصاحب کنند.

 

حجت الاسلام پناهی مقدم عنوان داشت:  چطور کشور ما تا امروز مانده‌است؟ شهدا به ما یاد می دهند که در مسیر بیایید خداوند کمک می‌کند حضرت زهرا سلام الله علیها همین وظیفه را بر دوش ما گذاشته‌اند در بخشی از خطبه ایشان فرمودند شما باید علائم دین خدا باشیم یعنی با اعتقاد و عمل به دستورات الهی زندگی کنید بطوریکه هرگاه مردم شما را ببینند همانا دین اسلام را ببینند شهید سلیمانی این‌طور بودند.

 

وی بيان  کرد : حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند پیامبر از این عالم رفت و در محضر حضرت حق است و دین خدا و وحی الهی بر دوش شماست وظیفه سنگینی برعهده دارید باید خودسازی کنید زمینه رشد خودتان و فرزندانتان را فراهم کنید و نیز فرمودند خداوند شما امانت‌دار جان و نفس خودتان قرار داده‌است خودتان را تربیت کنید و هر وقت خواستید از مسیر الهی تخطی کنید بگویید من امانت‌دار هستم و باید امانت را سالم به مقصد برسانم این روش تربیتی شهدا و مکتب شهید سلیمانی است.

 

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: دینی که مثل شهید سلیمانی در آن دین تربیت می‌شوند و به دستورات دین عمل می‌کنند این برای ما درس است و ما هیچ نگرانی از طرف دشمن نداریم.

 

وی با تاکید بد اینکه می بايست این مکتب و دین را به امت‌های دیگر برسانید گفت: برنامه مقاومت در منطقه که امت و انقلاب اسلامی نسبت به آن باید جدی باشد و شهدای زیادی در این راه دادیم.

 

حجت الاسلام پناهی مقدم متذکر شد: در راستای فرمایش رهبری و حضرت زهرا سلام الله علیها است که مؤمنین باید جایگاه خودشان را حفظ کنند وقتی‌که انسان مؤمن به این درجه می‌رسد و خداوند امکاناتی را در اختیار ما گذاشته و ما مسیر حق و صراط مستقیم را برگزیده‌ایم و به کمال رسیدیم خداوند فرمودند در مقابل بهشت انسان را می‌خرد و این‌جا مرتبه شهادت است.

 

 وی با تاکید بر اینکه مسیر الهی است و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم و به کمال می‌رسیم افزود: هیچ نگرانی از استکبار جهانی و مشکلات نداریم چون خداوند حکیم وعده کرده‌است ما را یاری می‌کند و با انتخاب صحیح همه آنچه به ما بخشیده است را از ما می‌خرد این پایان عمر انسان مؤمن (شهید) است مکتب شهید سلیمانی این است که باید به جوانان تحویل دهیم  تا بتوانند وارد این مسیر شوند و خودمان را مهیا و زمینه‌سازی کنیم برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج).

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما