شناسهٔ خبر: 52073270 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راهنمای عیب یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

بعضی اپراتورهای درب های شیشه ای دارای مدار فرمان هوشمند است.این اپراتورها دارای انواع سنسور هستند و بر مقیاس ایراد ایجاد شده اند در قسمت های مختلف پیام هشدار مربوط بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود و آلارم هشدار فعال می شود. باید توجه شود که انجام تغییرات اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای حتما باید توسط تکنسین ها و متخصصین دوره دیده و با تجربه انجام شود.

صاحب‌خبر -

) اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای چگونه رها می شود:

در این شرایط باید بررسی شود که در زمان فشار دادن فرمان یا زدن دکمه ریموت آیا موتور روشن می شود یا خیر.هنگامی که برق دستگاه قطع شود، موتور در حالت خلاص قرار می گیرد و لت های متحرک را می توان با دست حرکت داد و به راحتی درب را باز کرد.

به جز قطع برق ورودی،راه دیگر برای قراردادن دستگاه در حالت خاص ،استفاده از کلید کنترل عملکرد اپراتور است. با این کلید می توان اپراتور را در حالت دستی قرار داد. برای اینکه درب در حالت دائم باز در زمان وصل بودن برق، در بعضی اپراتورها یک اهرم مخصوص وجود دارد که با کشیدن اهرم قفل الکترونیکی آزاد می شود و درب به طور خودکار باز می شود.

این اهرم درب کرکره برقی را در مواقع اضطراری مثل زلزله و آتش سوزی باز نگه می دارد و به عنوان اهرم خروج اضطراری شناخته می شود.اهرم خروج اضطراری اغلب بر روی کاور شاسی دستگاه نصب می شود.

۳ )درب باز می شود ولی بسته نمی شود:

در این مواقع در ابتدا کلید تعیین وضعیت اپراتور را بررسی نمایید که در حالت دائم باز وخلاص نباشد و حتما باید آن را در حالت اتوماتیک قرار بدهید اگر که دارای فتوسل اشد بررسی کنید که مانع فیزیکی در میان درب قرار نداشنه باشد و فرستنده و گیرنده فتوسل به گونه صحیح در مقابل یکدیگر قرار داشته داشته باشند.

در صورت لزوم برق دستگاه را قطع کنید و درب را با دست حرکت دهید تا از وجود نداشتن مانع فیزیکی در مقابل بسته شدن درب مطمئن شوید و بررسی کنید که درب به صورت روان و یکنواخت حرکت کند. مدار فرمان دستگاه را بررسی کنید در صورت مشاهده پیام اخطار بر روی صفحه نمایش و شنیده شدن صدای بوق اخطار برای برطرف کردن عیب با تعمیرکار تماس بگیرید

۴) درب به طور خودکار باز و بسته می شود:

به دلیل استفاده از تکنولوزی مادون قرمز در بعضی از رادارهای سقف جمع شونده مورد استفاده در اپراتور درب های شیشه ای،در صورت تابیدن مستقیم نور خورشید بر روی رادار،این احتمال وجود دارد که درب به صورت خودکار باز و بسته شود.همچنین در صورتی که منبع نوری فلوئورسنت به رادار نزدیک باشد نیز احتمال باز و بسته شدن خودکار نیز وجود دارد.

در بعضی مواقع نیز خرابی سنسور رادار و یا اتصالی در مسیر سیم کشی رادار به مدار فرمان باعث باز وبسته شدن غیر عادی درب می شود.در این حالت برای عیب یابی دستگاه و انجام تعمیرات لازم با تکنسین و متخصصین درب های اتوماتیک شیشه ای تماس و مشورت کنید.

۵) درب بسته می شود ولی باز نمی شود:

در اینگونه مواقع از وصل بودن برق دستگاه مطمئن شوید و همچنین فیوز برق ورودی بر مدار فرمان را بررسی کنید .سپس کلید تعیین وضعیت اپراتور را بررسی کنید که در حالت اتوماتیک دو طفه قرار داشته باشد.

اگر در حالت دائم بسته و یا خلاص و یا اتوماتیک یکطرفه قرار داشته باشد،با نزدیک شدن شخص به درب ،رادار دستور باز شدن به اپراتور را صادر نمی کند.

اما در صورتی که رادار دارای LED باشد بررسی کنید که آیا با نزدیک شدن به درب Led، رادار عکس العمل دارد و تغییر رنگ می دهد یا خیر.در صورتی که رادار عکسالعمل نداشته باشد ایراد از سنسور حرکتی است و باید تعویض شود.

۶) درب وقتی بسته می شود دوباره باز می شود:

در صورتی که زاویه دید رادار به درستی تنظیم نشده باشد لت های متحرک در محدوده دید رادار قرار می گیرد ودر نتیجه هنگام بسته شدن لت های متحرک،حرکت آنها توسط رادار تشخیص داده می شود و درب دوباره باز می شود برای رفع این ایراد باید از زاویه قرارگیری سنسور تشخیص حرکت در رادار را دوباره تنظیم کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

۷) درب دی باز میشود:

در مواقعی که با زدن دکمه ریموت،LED روی ریموت روشن نشود باید باتری ریموت را عوض کرد.اما اگر ریموت روشن می شود ولی اپراتور عکس العملی ندارد این علت می تواند از خرابی رسیور و یا ممکن است که سیم ارتباط بین رسیور و مرکز کنترل قطع شده باشد. برای حل این گونه اتفاقات می بایست از تکنسین های خبره در زمینه اپراتور درب های اتوماتیک و آشنا به اصول ایمنی انجام شود.

۸) زمانی که درب اتوماتیک با ریموت باز نمی شود:

در صورتی که می خواهید رادار از فاصله دورتری حضور افراد را تشخیص دهد و درب را زودتر باز کند باید حساسیت سنسور تشخیص حرکت را افزایش داد و نقطه دید سنسور را تنظیم کرد تا مکان بیشتری را پوشش دهد.

برای اعمال این تغییرات و تنظیمات باید حتما از متخصصین و تکنسین اپراتور درب اتوماتیک و در عین حال رعایت اصول ایمنی صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما