شناسهٔ خبر: 52072863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت الله درّی نجف‌آبادی: جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد

گروه استان ها ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا به امروز از بحران های بسیاری با هدایت های ولی فقیه و حضور در صحنه ملت ایران اسلامی را پشت سرگذاشته و از این پس نیز با افتخار از این مسیر عبور می کند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نهضت انقلاب اسلامی تحولات مهمی در اندیشه‌ها و بینش‌ جهانیان به وجود آورد که سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت و انسانیت گشوده شد و ملت ایران را به اوج اقتدار و سربلندی رساند که باید امروز با استفاده از ظرفیت های هنری و موثر دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان بازگو شود.

امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن دهه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند از این فرصت ارزشمند در راستای تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای 4 دهه انقلاب اسلامی بهره گرفت بنابراین برنامه‌های بزرکداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید به دور از اسراف و هزینه‌های تحمیلی بر بیت‌المال انجام شود و رویکرد اصلی در این برنامه‌ها باید محتوایی، مردمی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و تدبیری اتخاذ شود که اولویت برنامه ها در ایام الله دهه فجر خدمت رسانی به مردم و دستگیری نیازمندان باشد.

دری نجف آبادی بیان کرد: بصیرت و هوشیاری نسبت به توطئه و دسیسه دشمنان و در راس آن جبهه استکبار و عیادی آن در منطقه در نظام اسلامی یک امر ضروری و مهم است و ملت ایران آنطور که در طول این سال‌ها با هوشیاری و تبعیت از ولایت و حضور در صحنه حماسه های بزرگی خلق کرده، باید در گام دوم انقلاب این آمادگی را با قوت حفظ کند.

وی ادامه داد: عدالت محوری و احقاق حقوق ملت شیرازه اصلی مدیریت در جامعه اسلامی است و خادمان مردم باید متعهد به قانون باشند و از انجام هر فعالیتی که ارزش‌های نظام اسلامی را زیر سوال می‌برد، پرهیز کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین مسئله در جامعه ما تقویت بنیان خانواده و ترویج ارزش های اسلامی است بنابراین ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی مناسب برای تقویت نظام خانواده در جامعه اسلامی است و با توجه به اینکه تمام تمرکز دشمن برای ضربه زدن به بنیان خانواده و مقام بانوان متمرکز شده، تبیین سیره آن حضرت می‌تواند گام بلندی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

وی بیان کرد: فداکاری‌های بانوان و مادران در طول تاریخ اسلام بسیار برجسته است و بانوان حماسه‌های ماندگاری با نقش‌های موثر خود خلق کرده‌اند که البته این نقش مهم در انقلاب اسلامی بسیار برجسته تر است چراکه انقلاب اسلامی به بانوان هویت بخشید بنابراین امروز هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر باید با تبیین شخصیت، سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) به شکل هنرمندانه فرهنگ فاطمی را در جامعه تقویت کنند.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بنابراین روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) فرصتی مغتنم و مناسب برای تقویت فرهنگ فاطمی در جامعه به شمار می رود که باید به بهترین شیوه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/711/س

نظر شما