شناسهٔ خبر: 52072637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

رسالت دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تربیت نیروهای ماهر و اخلاق‌مدار است

اراک - ایرنا - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: رسالت اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای فنی و ماهر همراه با اخلاق‌مداری و مردم‌داری است.

صاحب‌خبر -

رضا مهدی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی جهش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای امیرکبیر اراک، افزود: هدف اصلی این دانشگاه تربیت نیروهایی است که بتوانند جامعه را متحول و مسیر دست‌یابی به اهداف والای انقلاب اسلامی را هموار کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای باید سیره انبیا و اولیای الهی و شهدای والامقام جنگ تحمیلی را سرلوحه امور خود قرار داده و با تمام توان در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه‌ها تمام زندگی خود را در خانه گذاشتند و برای دفاع از کیان ایران اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند تا امروز ما بتوانیم با آرامش در کشور زندگی کنیم.

مهدی اضافه کرد: امروز نیز جامعه علمی کشور به خصوص دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وظیفه دارند ضمن ارائه آموزش‌های فنی و مهندسی مطابق با فناوری‌های روز دنیا نسبت فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت دادن دانشجویان  تلاش کنند تا فارغ التحصیلانی اهل زندگی و ایثار به جامعه تحویل دهند.

وی اظهار داشت: امروز اگر قدرت‌های جهان با ایران اسلامی پای میز مذاکره می‌نشینند به دلیل اقتدار و عظمتی است که به واسطه ایثارگری‌های شهدای گرانسنگ به‌ دست آمده بنابراین حفظ این اقتدار منوط به تربیت نیروهای کارآمد و ایثارگر برای آینده ایران اسلامی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری به ۲ موضوع اساسی فرهنگ و اقتصاد تاکید ویژه دارند که وظیفه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در توجه ویژه به این ۲ اصل اساسی سنگین است و باید علاوه بر آموزش کارگاهی و تئوری با انجام فعالیت‌های فرهنگی نسبت به تحقق منویات معظم اقدام کنند.

مهدی، در خصوص شرایط حضوری شدن دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز گفت: ۲ سال تعطیلی شرایط ویژه‌ای را هم برای دانشجویان و هم برای اساتید رقم زده که باید به این ۲ قشر زمان داده شود خود را با شرایط جدید همراه کنند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی که امروز در کشور حاکم است مربوط شرایط اوج شیوع ویروس کرونا است و اگر قرار باشد این دستورالعمل‌ها در شرایط کنونی نیز اجرا شود بیش از نیمی از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تعطیل خواهد شد که این مهم انگیزه دانشجویان را تضعیف می‌کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: کمبود منابع مالی نیز مشکلاتی از قبیل ناتوانی در دایر کردن خوابگاه‌ها و سایر امکانات رفاهی برای دانشجویان را به دنبال دارد و تا زمانی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به تامین این اعتبارات اقدام نکند باید با منابع داخلی و به صورت حداقلی این امکانات را برای دانشجویان فراهم کرد.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی نیز گفت: پیشرفت‌های علمی در جامعه زمینه‌ساز اقتدار کشور است، بنابر این یکی از الزامات برنامه‌هایی از قبیل جشنواره جهش این است که این برنامه‌ها، به یک خروجی مناسب منجر شوند.

سید مجتبی آل یاسین افزود: در جشنواره جهش علاوه بر مشارکت عمومی، الزام کاربردی بودن و نحوه اجرای ایده‌ها نیز در نظر گرفته شده که امید است خروجی این جشنواره سرلوحه فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های این جشنواره با سایر جشنواره‌های مشابه، تبدیل ایده به اقدام و تاکید بر فرهنگ است و یکی از موارد قابل توجه در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها توجه به علوم انسانی است که لازم است در دانشگاه‌ها مورد تاکید قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امیرکبیر اراک اظهار داشت: ۱۴۰ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره جهش ارسال شد که از این تعداد ۱۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

مهرداد احمدی، اقدامات فرهنگی، اعتقادی، کارآفرینی و نشاط و سرگرمی را از محورهای جشنواره جهش عنوان کرد.

در پایان این آئین نفرات برگزیده جشنواره جهش تجلیل شدند.

نظر شما