شناسهٔ خبر: 52072635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ تهران: ارتقا صنعت چاپ و نشر استان ضروری است

تهران - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان بر ضرورت حمایت از ناشران و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت چاپ و نشر تاکید کرد و گفت: صنعت چاپ و نشر استان با وحدت رویه ارتقا می یابد. 

صاحب‌خبر -

محمد خراسانی زاده روز چهارشنبه در نخستین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران که با هدف تشویق، تقدیر و معرفی افراد فعال حوزه چاپ استان برگزار شد، با بیان اینکه این گردهمایی بهانه ای است برای رسیدن به نتیجه ای سازنده اظهار داشت: خروجی مراسم امروز می تواند معطوف به ایستادن در نقطه ای شود که به اشتراکات برای رفع چالش های صنعت چاپ استان برسیم.

وی با اشاره به چالش های صنعت چاپ استان تهران افزود: در شهرستان های استان مسئله چاپ و نشر باید با نگاه استانی دیده و وحدت رویه برای رفع چالش های این صنعت حفظ شود.

خراسانی زاده با تاکید بر اینکه باید همه ظرفیت ها برای شهرستان ها عدالت محور شود، ادامه داد: ابتدا این وحدت و یکدلی باید درمیان خود اهالی چاپ بوجود بیاید.

وی با اشاره به رویکرد دولت مردمی اضافه کرد: اگر این اتحاد و وحدت رویه حفظ شود همه موارد مرتبط به خود صنف به مجموعه صنف و نشر سپرده می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه هایی که به نوعی باید به این حوزه ورود کنند در نقش پشتیبان عمل می کنند.

خراسانی زاده اضافه کرد: در این رهگذر مکان چاپ و نشر، نظارت و کنترل بر واحد هایی که فعالیت نمی کنند، مقابله با تخلف هایی که در حوزه چاپ اتفاق می افتد و به طور کلی همه ساز و کارها باید به خود واحدها سپرده شود.

وی یادآورد شد: اگر شما فعالان این حوزه به جمع بندی و اتحاد و وحدت رویه برسید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز از جایگاه قانونی خود با اقتدار از فعالان این صنف پیشتیبانی می کند.

سیاست پلیس اماکن از اصناف حمایتی است

رییس پلیس اداره اماکن استان تهران نیز در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان با تاکید براینکه سیاست ما در اصناف و اتحادیه ها حمایتی است، اظهار داشت: در هر کشور و جامعه بحث امنیت مهم ترین مسئله است چرا که هیچ صنعت و صنفی بدون امنیت قادر به فعالیت نیست.

سرهنگ نادر مرادی با تاکید بر اینکه صنعت چاپ، پشتیبان و تکمیل کننده امنیت در هر جامعه است اضافه کرد: در خصوص آموزش، رشد و فرهنگ و بالندگی هرجامعه، صنعت چاپ نقش پشتیبان دارد.

وی با بیان اینکه امنیت روانی جامعه به صنعت چاپ باز می گردد، بیان داشت: تنها هدف ما در همه بازرسی ها تامین امنیت و آرامش در این حوزه است، چرا که هر موردی که چاپ می شود، جنبه روانی به دنبال دارد.

مرادی همچنین به چاپ اقلام ضد فرهنگی و چاپ برند های خارجی بر تولیدات داخلی که در بازرسی ها مشاهده شده است، تاکید کرد: همه واحدها در این صنف باید تاییدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای چاپ داشته باشند.

مدیرکل ارشاد تهران: ارتقا صنعت چاپ و نشر استان ضروری است

باید اتحادیه استانی صنعت چاپ تشکیل شود

رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران نیز در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تشکیل اتحادیه استانی را یک مسئله مهم خواند و گفت: با تشکیل این اتحادیه ها باید همه واحدهای چاپی شهرستان‌های تابعه استان تهران پوشش داده شود.

احمد ابوالحسنی ادامه داد: نبود این اتحادیه موجب شده تا واحدهای شهرستان ذیل اتحادیه‌های غیر صنفی فعالیت کنند و اتحاد و وحدت رویه ای برای پیگیری مطالبات وجود نداشته باشد.

وی، یکی از مزیت‌های مهم تشکیل اتحادیه استانی را افزایش قدرت اتحادیه در پیگیری مطالبات خواند و افزود: مشکلات صادرات باید حل شود زیرا تا زمانی که نتوانیم بازار منطقه را در دست بگیریم، نمی توانیم به اهداف برسیم.

ابوالحسنی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده بیان داشت: ماشین آلات ما در صنعت چاپ به روز است؛ بنابراین با همدلی و اتحاد، رسیدن به اهداف در این حوزه میسر می شود.

صنعت چاپ قلب تپنده سایر صنایع است

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران هم در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان با بیان اینکه صنعت چاپ قلب تپنده دیگر صنایع است گفت: از مدیران و مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میخواهم تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ تسریع شود، چرا که در این شورا می توان برای این حوزه به درستی تصمیم گیری کرد.

مجتبی معراج محمدی با اشاره به اینکه در صنعت چاپ می توان از دیگر صنایع حمایت کرد ادامه داد: اگر هدف یکی است باید مسیر هم یکی باشد و با کنار گذاشتن تفرقه ها با همان سلحشوری اول انقلاب پیش برویم و جامعه را بسازیم.

به گزارش ایرنا، در نخستین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران که با هدف تشویق، تقدیر و معرفی افراد فعال حوزه چاپ استان برگزار شد، از ۲۰ فعال صنعت چاپ استان با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

نظر شما