شناسهٔ خبر: 52072588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

دریای عمان طوفانی می‌شود/ وزش باد شدید و کاهش محسوس دما

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن صدور هشدار سطح قرمز دریایی این اداره کل گفت: وزش این باد شدید موجب طوفانی شدن و افزایش ارتفاع امواج در دریا می شود.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه دریای عمان، تنگه هرمز، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این سامانه که اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال دارد و می‌تواند موجب غرق شدن قایق‌های سبک و شناورها نیز شود، تا صبح شنبه ۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از نفوذ توده هوای سرد به سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این سامانه پیش از ظهر روز جمعه اول بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما را از جمله پدیده‌های غالب این سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا بعدازظهر شنبه ۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مناطق تحت تأثیر این سامانه در روز جمعه اول بهمن ماه تمامی شهرستان‌های استان و در روز شنبه دوم بهمن ماه، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، جنوب ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان و نیکشهر هستند

حیدری با تاکید بر وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر بیان داشت: با توجه به کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان، جدا شدن سقف‌های موقت و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و احتمال سقوط مصالح از ساختمان‌های نیمه کاره، از هموطنان درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیر ضرور بپرهیزند، از محکم بودن تابلوها و سقف‌های موقت نیز اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و صرفه جویی در حامل‌های انرژی را با توجه به کاهش محسوس دما ضروری دانست و افزود: خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در اثر باد شدید وجود دارد لذا از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارات از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها و سقف سالن‌ها بازدید نمایند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان تأمین وسایل گرمایشی برای مناطق سیل زده را ضروری دانست و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران جهت کاهش اثر خسارت‌های مالی تاکید کرد.

نظر شما