شناسهٔ خبر: 52072420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پدیده عجیب جوی: دمای بوشهر به زیر صفر می‌رسد/ وضعیت قرمز خلیج فارس

کارشناس هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه پنجشنبه‌ شب تا اوایل روز یکشنبه ضمن وزش باد سرد نسبتاً شدید در برخی ساعات، دمای هوا در برخی نقاط نیمه شرقی استان و نقاط غیر ساحلی به شدت کاهش می باید گفت: این دما به آستانه صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و در این مدت دمای سطح خاک نیز صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی کارشناس هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به وضعیت هواشناسی در استان بوشهر از کاهش دما در استان خبر داد و اظهار داشت: اواخر روز پنجشنبه روند کاهش دما در استان بوشهر بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه‌ شب تا اوایل روز یکشنبه ضمن وزش باد سرد نسبتاً شدید در برخی ساعات، دمای هوا در برخی نقاط نیمه شرقی استان و نقاط غیر ساحلی به شدت کاهش می باید گفت: این دما به آستانه صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و در این مدت دمای سطح خاک نیز صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر با هشدار با کشاورزان استان  از احتمال  سرمازدگی و یخ‌زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی استان بوشهر بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

مساعدی از وزش باد شدید روی خلیج فارس خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی خلیج فارس به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

وی خواستار لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارت‌های احتمالی شد و گفت: به سبب وزش بادهای شدید ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما