شناسهٔ خبر: 52072328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دهه فجر انجام خواهد شد:

کتابت قرآن کریم به دست زنان زندانی استان تهران

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران گفت: یکی از برنامه‌های دهه فجر کتابت قران کریم توسط زنان زندانی است که ۱۲۰ نفر در این طرح شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اسماعیل جمیاری در جمع معاونین سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان اظهار داشت: برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی صبح روز ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور با نواختن زنگ انقلاب آغاز خواهد شد.

وی با اشاه به حضور زندانیان علاقمند در برنامه های اعلام شده، بیان داشت: ۱۲۰ نفر از زنان زندانی استان تهران جهت کتابت قران کریم، اعلام همکاری نموده اند تا در این ایام کتابت آن انجام گردد.

جمیاری افزود: علاوه بر کتابت قرآن، شرکت زندانیان علاقمند در سفر زیارتی به حرم امام راحل و نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی در سه رده کارکنان، زندانیان و سربازان وظیفه، جشنواره آواها و نواهای محلی، حضور حقوقدانان بسبجی جهت ارائه مشاوره های حقوقی به زندانیان و نیز پزشکان جهادی در زندان ها برای معاینه، امور درمانی و کمک به کادر درمان آن مراکز از مهم‌ترین برنامه ها خواهد بود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت همچنین گفت: ضمن سرکشی به خانواده های زندانیان نیازمند، به ۲۲ نفر از زندانیان زن سرپرست خانوار کمک هزینه مسکن به صورت وام بلاعوض اهداء و  دو هزار بسته حمایتی نیز بین خانواده ها توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی مراجع قضایی، ضمن ارایه تخفیفات قضایی، ۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط آزاد و بقیه این افراد به به مرخصی اعزام خواهند شد.

او همچنین در پایان خاطرنشان کرد: جشن تولد سربازان وظیفه بهمن ماهی نیز در تمام یگان های انتظامی زندان ها برگزار خواهد شد، البته هر ماه این جشن برای سربازان متولد آن ماه به صورت یکجا برگزار می شود که تاثیر خوبی در ارتقای روحیه سربازان داشته است.  

بنا به این خبر، جلسه یادشده به مدت دو ساعت در محل سالن کنفرانس کانون اصلاح و تربیت برگزار شد.

نظر شما