شناسهٔ خبر: 52072046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه یزد:

ایجاد مراکز فناوری گامی در مسیر تحول در سیستم آموزش است

یزد- امام جمعه یزد گفت: ایجاد مراکز فناوری در دانشگاه ها گامی در مسیر تحول در سیستم آموزشی است و لازم است در کنار این مهم، پیوست فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون فناوری وزیر علوم با ابراز خرسندی از تشکیل مراکز فناوری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: گرچه این اتفاق سال‌ها دیر رخ داد و ما در دام سیستم آموزشی غربی‌ها افتادیم اما باز هم خوب است و امیدواریم تداوم یابد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور در گرو تحول در سیستم آموزشی کشور است، ادامه داد: اینکه بسیاری از مدیران ما اکنون در اجرای بسیاری از سیاست‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی ناموفق هستند، به دلیل نقص در سیستم آموزشی است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سه گروه باید در دانشگاه‌ها فعال شوند، افزود: گروه اول باید به شناسایی دانشجویان نخبه، گروه دوم به پیوند این دانشجویان به صنعت و گروه سوم به پاسخگویی نیازهای دانشجویان بپردازند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در دانش بنیان‌ها باید پیوست‌های فرهنگی نیز داشته باشیم، عنوان کرد: در کنار توسعه و پیشرفت علمی، دین و اعتقادات نیز باید پررنگ بماند تا نخبگان و دانشجویان ما متعهد به کشور باقی بمانند.

نظر شما