شناسهٔ خبر: 52072013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان تأکید کرد؛

استفاده همه از ظرفیت ها برای اشتغالزایی و افزایش در تولید گیلان

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت ها برای اشتغالزایی، افزایش و رونق تولید استان، گفت: باید مزیت های سرمایه گذاری در گیلان معرفی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی رشت با اشاره به بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور میدانی، اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد حفظ تولید موجود واحدهای صنعتی و حرکت به سمت افزایش ظرفیت‌های تولیدی است.

وی به ظرفیت‌های فراوان تولیدی و خودکفایی در محصولات مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعتی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: حمایت و تسهیل از تولید کنندگان و خودکفایی در تولید محصولات از جز برنامه‌های راهبردی در استان گیلان است.

استاندار گیلان تأکید کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال، افزایش و رونق تولید، حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بازدید از دو واحد صنعتی اشاره و با بیان اینکه این واحدها مشکلاتی در حوزه ارزی و تسهیلاتی و مواد اولیه دارند، گفت: تلاش می‌کنیم با رایزنی با مسئولان ملی این مشکلات را برطرف شود زیرا هم تقاضا و هم بازار برای این محصولات وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای عرضه این محصولات فراهم شود، اضافه کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی در استان گیلان نیز در دستور کار قرار دارد و در کنار آن به واحدهای تولیدی که از مزایای شهرک‌های صنعتی استفاده کرده اما تولید ندارند نیز رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال و واگذاری آنها به افراد علاقه مند به تولید، ادامه داد: با رفع موانع و حمایت از واحدهای تولیدی و با همکاری و مشارکت مردم، حمایت و هماهنگی همه دستگاه‌ها بتوانیم اهداف پیش بینی شده در حوزه تولید استان گیلان دست یابیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح صدور مجوزهای بی نام هستیم، افزود: کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در استان گیلان هستند با صدور مجوزهای بی نام دیگر در پیچ و خم بروکراسی اداری معطل نشوند.

وی ادامه داد: این اقدام بر اساس آمایش سرزمینی و مزیت‌های مناطق مختلف استان گیلان برای سرمایه گذاران انجام می‌شود.

نظر شما