شناسهٔ خبر: 52071835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور هشدار سطح قرمز دریایی در هرمزگان/احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین

لیدا رضایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح قرمز دریایی به دلیل فعالیت سامانه تندبادهای شدید و طوفانی شدن دریا طی روزهای پنجشنبه ۳۰ دی ماه تا اواخر وقت روز جمعه اول بهمن ماه در استان هرمزگان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد حسن زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خروجی نقشه های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تقویت تندبادهای شدید و طوفانی شدن کلیه آب های جنوب کشور است، از صدور هشدار سطح قرمز دریایی در استان هرمزگان خبر داد و بیان داشت: طبق پیش بینی هواشناسی، سامانه تندباد شدید و طوفانی شدن دریا، از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه تا اواخر وقت روز جمعه اول بهمن ماه فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه در مناطق ساحلی، تندباد شدید شمال غربی - جنوب غربی با سرعت نزدیک به ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج در محدوده سه متر و در مناطق فراساحلی، گاهی تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از چهار متر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خسارت به تأسیسات ساحلی و بندری، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی و بالا آمدن آب در مجاورت سواحل در ساعات مد را از اثرات مخاطره آمیز این سامانه در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و تمامی مناطق دریایی، ساحلی و به خصوص فراساحلی استان هرمزگان، اعلام کرد.

حسن زاده، بر لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت در کلیه بنادر و سواحل استان هرمزگان، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی جهت جلوگیری از خسارت، ممنوعیت کلیه ترددهای دریایی شناورهای سبک و شناورهای مسافربری و تجاری و ممنوعیت کلیه فعالیت های تفریحی و شنا، تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما