شناسهٔ خبر: 52067620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سازمان جهانی بهداشت: افراد سالم و کودکان نیاز به دُز تقویتی واکسن کرونا ندارند

سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال حاضر مدرک مستندی وجود ندارد که نشان دهد کودکان و بزرگسالان سالم باید دز تقویت‌کننده واکسن کرونا را تزریق کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دکتر سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال حاضر مدرک مستندی وجود ندارد که نشان دهد کودکان و بزرگسالان سالم باید دز تقویت‌کننده واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش رویترز، سوامیناتان افزود: گروه مشاوره سازمان جهانی بهداشت به نام گروه مشاوره ای راهبردی کارشناسان ایمنی‌شناسی طی هفته جاری برای بررسی شیوه خط مشی کشورهای مختلف در مورد دز تقویت‌کننده واکسن کرونا جلسه ای خواهند داشت.

به گفته وی هدف از این کار محافظت از ضعیف ترین افراد جامعه و کسانی است که با خطر ابتلا به شدیدترین نوع کرونا و احتمال مرگ روبرو هستند مانند سالمندان، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و کارکنان بخش بهداشت و درمان.

دکتر مایکل رایان مدیر اجرایی برنامه های فوری سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که این سازمان هنوز نمی داند افراد باید چند دز واکسن بزنند و در چه بازه‌های زمانی آن را تکرار کنند.

وی افزود: بعضی از مردم فکر می کنند که دز تقویت‌کننده باید هر دو یا سه ماه یکبار تکرار شود و همه باید آن را بزنند، اما هنوز جواب مستندی به این فرضیات نداریم. ممکن است در نهایت دانشمندان به این نتیجه برسند که چند دز واکسن نیاز است؛ اما در حالیکه بیشتر افراد سالم فقط به دو دز واکسن نیاز دارند برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و سالمندان احتمالا سه دز یا بیشتر بهتر باشد.

اظهارات این دو مقام در سازمان جهانی بهداشت دو هفته بعد از تایید ضرورت دز تقویت‌کننده واکسن کرونا توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا برای افراد ۱۲ تا ۱۷ سال و در بحبوحه افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع سویه بسیار مسری اومیکرون مطرح می شود.

شیوع بیماری کرونا از ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) که به سرعت به همه‌گیری جهانی تبدیل شد تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۳۲۱ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و از این تعداد بیشتر از ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما